PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Vassfjellet Skisenter.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror att jag lägger upp en bildgåta under morgon förmiddag.Precis vassfjellet utanför Trondheim, nattpasset är ditt @PisteCarver![]()
Korrekt, så är det.
Mega-taper på de skidorna.
Ja de är mina gamla Soul7-bananer. Nosen är väl till för att ge flyt i lösare snö och ändå ha en rimligt kort radie. De är dock för mjuka och fladdriga, vilket man rättade till med kolfiberinlägg på Soul7HD. Har dock behållt dem. Köpte dem till Australien där jag åkte ca tre dagar under fem år... så de är i gott skick. De är otroligt snälla och lättåkta men de ger efter när man trycker på och vill ha kantgrepp, saknar också elasticitet utom i låga farter.Mega-taper på de skidorna.![]()
Steinmähderbahn, Lech?
Gick upp faktiskt!Men nu är du ju på väg upp till han den där Pontus (Pilatus) igen.
Varför heter liften "Dragon-Ride"?![]()
Det har jag ingen aning om eftersom jag inte har varit där sedan dess.Just den där vyn av Åre är väl rätt oförändrad
0 av 2Skimastern och mars chansar jag på….
Då är det maj.Inget namn än men en imponerande pinpoint av plats. Månaden är fel.
Ser ju väldigt fint ut förresten.Vad heter nedfarten som min dotter susar ned för? Och vilken kalendermånad togs bilden?
Visa bilaga 11507
Visst är det det!Klein Matterhorn, 3883 m?
Utan Matterhorns typiska profil på panoramat hade det varit omöjligt!Får vi se en snygg alpvy nu igen @Kalle_Luzern ?
Lite frostigare
Edit: Sorry jag menar förstås Hurra! Grattis Kalle!
Han är en luring PC, det svar jag gav för 24 timmar sen var nu rätt (men för sen!)
Nu visar du ju mina favoberg igen!Utan Matterhorns typiska profil på panoramat hade det varit omöjligt!Hade en liknande bild på g, men kanske lite för mycket närbild för att kvala som snygg alpvy så kör på den här lätta istället. Var är den tagen?
Visa bilaga 11511
Utan Matterhorns typiska profil på panoramat hade det varit omöjligt!Hade en liknande bild på g, men kanske lite för mycket närbild för att kvala som snygg alpvy så kör på den här lätta istället. Var är den tagen?
Visa bilaga 11511
Milch-see menar du?Det där vita måste vara Melchsee?Kanske står du på Frutt?