Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

1631117108128.jpeg

Storgamen himself har slagit ner på sitt byte! 😉😃👍
Precis där sitter vi och njuter av utsikten över kändisar som tex Mittåkläppen, Helags och Skars.

Åter till @Kalle_Luzern
Får ge lite credit till @FilipNorin för den bra hjälpen. :ROFLMAO:

Här behöver ni inte visa på karta/google earth eller andra bilder. ;)Räcker med namnet på orten med den här utsikten.
IMG_3174.JPG

Rinner där nere Weisse Lutschine? Då Grindelwald?
Nej, där nere är en dal du gissade på häromdagen. ;) Nära mig, kan köra till den här dalstationen på ca 25 min. Tåg går också bra.
Syns inte så bra, men det går två kabinbanor där på andra sidan dalen. Och på det lite högre berget till höger finns en speciell kabinbana nästan upp till toppen från andra sidan.

Ingen som vill gissa? 😨 Vad kan jag bidraga med mer då... Om man följer floden där nere uppströms ligger en känd ort med ett känt berg nära källorna. Nedströms ligger en ganska flikig sjö.

Kan det verkligen vara kabinen upp från... Melchsee-Frutt? Fast jag ser inte sjön så det är nog fel. Edit se nedan

Senast ändrad:
Ändrar till kabinen från Niederrickenbach
Och det är Stanserhorn som anas til höger på din bild.
Ditt foto är taget typ därifrån:

1631173005387.png

Ändrar till kabinen från Niederrickenbach
Och det är Stanserhorn som anas til höger på din bild.
Ditt foto är taget typ därifrån:

Visa bilaga 11656
Niederrickenbach är det! Litet samhället och tidigare kloster på runt 1150 möh ovanför Dallenwil. Den här kabinen är enda sättet att komma upp (förutom att försöka till fots då) på vintern. Från bergsstationen kan man ta sig vidare till Haldigrat-liften som jag hade bild på häromdagen. :) ⛷️

Din tur då @fredw !

Niederrickenbach är det! Litet samhället och tidigare kloster på runt 1150 möh ovanför Dallenwil. Den här kabinen är enda sättet att komma upp (förutom att försöka till fots då) på vintern. Från bergsstationen kan man ta sig vidare till Haldigrat-liften som jag hade bild på häromdagen. :) ⛷️

Din tur då @fredw !
Lurigt, dalen som syntes i bild låg liksom på tvären mot Engelberger-dalen (eller vad den kan heta) och de där småliftarna syns inte tydligt på google maps. Som sagt, det är ett vackert land. Jaha då var det dags igen! Återkommer strax.

Jag visste, då jag har druckit många flaskor Höga kusten -öl. Smakar mycket bra, speciellt efter en hård paddling(simning)vecka i Hatfjelldal, på hemresan i hotel Toppen i Storuman. (Där är en jätte fin bastu!)

Ett annat hotel: I vilket hotel har jag tagit den här bilden:
thumbnail_IMG_1003.jpg

Magic Mountain Lodge??
Det är Magic Mountain Lodge i Lyngseidet! Jag trodde, att det är det enda hotellet där, hade inte tidigare hört om Solohov. Bra plats för inte bara topturandet, men också havsöringfisket! Ta era fiskespön med, där finns bra möjligheter att fånga över 5 kilos havsöringar.

Din tur @fredw

Narvik it is förstås. Staden vars grådaskiga centrum (uppbyggt i en hast efter kriget) tyvärr inte riktigt lever upp till dess imponerande hemmaberg och vackra pistkarta. Men vad gör det när 4 av 5 invånare har utsikt över Lofoten. Och en lurig Thaitant säljer hygglig mat i en barack (se nedan) intill ett mystiskt blålila hus.

Turen går till PC!

1631199759547.png

Ser nu att andra firmor på samma adress tydligen slagit igen... :oops: :rolleyes:

1631200066534.png

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp