Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Magert med bilder där jag sitter nu... Men slänger upp en rask. Från vilken skidort är bilden tagen?

IMG_1072.JPG

Edit: Som ledtråd kommer här en bild till. I fjärran syns samma berg som på bilden ovan, fast foto är tagen från en annan plats. Dock är vi kvar i samma skidort.

IMG_1149.JPG

Senast ändrad:
Inget rätt än. Är på språng, men lägger till en ledtråd om ca en timme om ingen hittat rätt.

Det där berget till vänster i första bilden är Monte Barone, så då är väl bilderna från Monte Rosa Ski området.

Om Potätan och Schweiz-Kalle är online nu och om de känner för det så ryker ju den här bildgåtan direkt, så vi får väl se om ni andra får en chans.
För övrigt kul att det blev lite fler deltagare i tråden igen!:)
Då kör vi en bild på PC Junior 1 och frågar vilken höjd över havet han står på?
Vet man inte exakt var det är så kan man ju gissa/uppskatta höjden, och närmast vinner om inte exakt rätt svar har inkommit innan jag har korkat upp vinflaskan ikväll!🍷
1631894650402.png

Senast ändrad:
Fel.
Vi är en bit upp på nordost-facet på Broad Peak i Karakorum på 6048 meters höjd, tvärs över ser man nedre delen av K2’s nordvästkamm. Och längre ner till vänster skymtar Baltoro-glaciären.🤥
.
.
.
.
.
.
.
.
Du har naturligtvis rätt, men glömde du inte en decimal? 😉
Toppen av Sesselbahn Wildspitz på 3212 möh i Stubai.
Då får du köra fredagskvällskiftet @Kalle_Luzern !:)

Haslital!

.... och i dalen ligger orten "Guttannen".... :ROFLMAO:
Ja, Haslital heter övre delarna av dalen där Aare rinner ner från Grimsel. Tog mig nog 8 år här nere innan jag lärde mig att byn där uttalas Gut-tannen. 🙄 Hade gett rätt för Aaretal, iaf för andra. 🤣
Bilden från i söndags.

Nu fick du ta över då @PisteCarver

Kollar vädret, hoppas på några nya spännande bilder imorrn. Söndag ska det visst ösregna och snöa relativt långt ner. 👍🏻

Ja, Haslital heter övre delarna av dalen där Aare rinner ner från Grimsel. Tog mig nog 8 år här nere innan jag lärde mig att byn där uttalas Gut-tannen. 🙄 Hade gett rätt för Aaretal, iaf för andra. 🤣

Kollar vädret, hoppas på några nya spännande bilder imorrn. Söndag ska det visst ösregna och snöa relativt långt ner. 👍🏻
All snö över 2500 meter gillas! Snart är det dags! ⛷️

Also... orten heter översatt "Bra-Granar"?:rolleyes:

Snart kommer en gissa höjden gåta igen!

Senast ändrad:
PC Junior 1 får vara med igen!
Hur hög är bergstoppen som han pekar på med skidspetsen?
Närmast kl 21.00 vinner!
1631902073011.png

Tillbaka
Topp