KaitsuH
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Nej nej nej, vi orkar inte lega, om vi stannar så högt!Jag gissar på Saalbach på bildgåtan.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej nej nej, vi orkar inte lega, om vi stannar så högt!Jag gissar på Saalbach på bildgåtan.
Vet du, första gången, eller hela första åren, jag hörde låtet, jag trodde att den där psy är nån invandrare i Sverige och sjunger om "gamla stan"! (Inte gangmanstyle)Wow! Gissa bilden tråden har blivit partytråden!
Nej, men nära är vi hela tiden.Nagano?
Videon däremot till stor del inspelad i ”mina” gamla kvarter i Song-do, Incheon! Känner igen flera av ställena.PSY är som du kanske vet sydkorean med hög ”cool-faktor”, och Gangnam är en ”hip” stadsdel Seoul.![]()
Jag blir aldrig ”färdig med skidresor”Vi var där med en "färdig skid resa"!
Fucking hell, paketresa.Jag blir aldrig ”färdig med skidresor”![]()
Min hjälm är vit och det står ”MIPS” på den.
Ha ha, tyvärr är det fel!
Jag ser ju varför du besöker den där lunchbaren i alla fall....bubbel bubbel bubbel!Man ser ju varför det inte blev någon öl över till fyra av oss i den där baren.
Hoppas att de har fyllt på faten tills i Påsk när du kommer att besöka den.![]()
Den är lite mer "sofistikierad" och har en VIP-Lounge en trappa upp (som jag inte har besökt).Jag ser ju varför du besöker den där lunchbaren i alla fall....bubbel bubbel bubbel!
Det skulle @Hawk100 sannerligen uppskatta.
Visa bilaga 12569
Schneekristall Pavillion vid Gamsgarten är rätt.Schneekristall Pavillon
P.S. Dresdner Hütte är också ett bra lunchställe!
Om den är signerad Hodler kan du nog få riktigt bra betalt.P.S. Kalle, tavlan är inte billig... Vad tror du, någon som bor där ville kanske betala ganska mycket?
Ahhhh....de tre!Tackar. Kom just hem från forsen, det var mycket roligt att titta på öringar, som höst lekte där.
Nu en tavla med två frågor. 1. Vad för en tavla är det? Var har sådana använts? 2. Vilken by/stad är i tavlan?Visa bilaga 12580
Svaret 1 är bra! Svaret 2 är inte så bra. Så, inte Luzern, men du är redan nära!Ser ut som en sådan där skolplansch som användes i skolan förr i tiden.
Luzern från ett antal år tillbaka i tiden kanske?
Ajamen... nu glömde du ju att ta med mitt favo-berg längst ut till vänster.Ahhhh....de tre!![]()
Asch, nu går vi vidare. Orten heter Interlaken.Svaret 1 är bra! Svaret 2 är inte så bra. Så, inte Luzern, men du är redan nära!