Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Stämmer bra! Fint med lössnö efter jokken. Din tur!Björkliden?
Uselt att jag inte klämde den. Står väl nånstans där nere vid "husen på hjul" när jag tar denna bild... Iofs inte så vitt då.Stämmer bra! Fint med lössnö efter jokken. Din tur!
Stämmer bra förstås. Trodde du skulle ta den för jag såg din tidigare bild med pistkartan för Björkliden. Min bild var annars tagen lite närmre Nuolja.Uselt att jag inte klämde den. Står väl nånstans där nere vid "husen på hjul" när jag tar denna bild... Iofs inte så vitt då.
Visa bilaga 12643
Du har haft med den.Hmmmm...har jag haft med denna? Vet inte, men vi kör på den. Vad heter detta berget?
Visa bilaga 12644
Dåså, kör du @PisteCarver. Jag skall in i möte strax.Du har haft med den.
Det var den jag trodde var Aiguille Rouge och Mont Pourri, viket var fel.
Intressant, har den ens ett namn?Här har det gått en mäktig lavin från toppen av det höga berget i mitten.
Men vad heter toppen till höger och hur hög är den?
Visa bilaga 12645
Har jag gjort bort mig nu igen....?Intressant, har den ens ett namn?![]()
![]()
Wohooooo! The man, the myth ...with the Concept! Bra jobbat Eivor!!Hej på er alla stollar i tråden.
Nu ser äntligen ut som om vi kan lansera Scandinavianskipass.com
Eftersom jag känner de flesta av er aktiva i den här tråden så vore jag tacksam om ni kan kolla sidan och ge feedback![]()
Ja nu skärps svårighetsgraden några snäpp...Säg inte att ni nu har betat av alpernas alla namngiva toppar i denna tråd? Skulle iofs inte förvåna mig…![]()
Haha, kul!Ja!!
Vi har upptäckt en hög icke namngiven bergstopp.
Den kommer att kvala in på landets 10 i topp lista.
Vi ändrar frågan till hur hög den är?
Och @STORPOTATEN som upptäckte den får äran att namnge den!
Med tanke på toppens utseende skulle man kunna tänka sig "Kartoffelkopf"....
Men det är ju bara ett förslag, @STORPOTATEN bestämmer vad den ska heta!![]()
Rätt höjd har du angivet enligt höjdkurvorna!Haha, kul!
Vilken tänkte du att det skulle vara, Hinterer Brochkogel? Kartoffelkopf tycker jag annars låter alldeles utmärkt och synnerligen passande...
Höjden borde kvala in på 3675,5 möh. Give or take ngn meter.
Di är kluriga ibland bergen...Rätt höjd har du angivet enligt höjdkurvorna!
Den har en prominens på ca 20-30 meter, så visst är det en egen bergstopp!
Also.... fjärde högsta berget i Österrike heter "Kartoffelkopf" (vem skriver in det i Wikipedia?).
Och ja, jag missbedömde avstånden på den inzoomade bilden av Wildspitze (som jag tagit med 90 mm optisk zoom), och beslöt mig lite för snabbt att det var Hinterer Brochkogel.
Tack för korrekturen!
Kör på @STORPOTATEN !
Nej.Predikstolen?
Nu är det officiellt!Rätt höjd har du angivet enligt höjdkurvorna!
Den har en prominens på ca 20-30 meter, så visst är det en egen bergstopp!
Also.... fjärde högsta berget i Österrike heter "Kartoffelkopf" (vem skriver in det i Wikipedia?).
Och ja, jag missbedömde avstånden på den inzoomade bilden av Wildspitze (som jag tagit med 90 mm optisk zoom), och beslöt mig lite för snabbt att det var Hinterer Brochkogel.
Tack för korrekturen!
Kör på @STORPOTATEN !
Nej. Längre norrut.Står du på Ekorrhammaren med Templet/Storsola i bakgrunden?
Kämpat? Jag dansade mig upp tamejtusan! Det här var ju när man var ung och viri....jag menar pigg!Du har kämpat dig upp på geten med dina gamla diamir(Sveriges i särklass mest turade topp)
Åkte du den branta fina baksidan eller cruisade du ner turistvägen?Kämpat? Jag dansade mig upp tamejtusan! Det här var ju när man var ung och viri....jag menar pigg!
Kör på @Ivo del Brallo !
Åkte ner baksidan, upp på Sönner och ner normalvägen. Upp på Norder och ner mot vägen. Sen tillbaks upp på getabocksryggen och ner mot stationen. Bra dag.Åkte du den branta fina baksidan eller cruisade du ner turistvägen?
Bild kommer snar
Fin bild! Liksom slut bilden i Kubricks film Shining. Eller nån bildDi är kluriga ibland bergen...
Nu när @Ivo del Brallo lanserar sitt projekt tar vi en bild från Skanderna i hans ära! Och som alla vet är skidåkningen i Skanderna något frostigare än i alperna.
Var står jag här?
Visa bilaga 12646
Krökar du Ivo? Påminner om kröket...Vad heter detta berg?
Eh, bara för att du skrev så, så är det ju ingen som tror att jag tog det utan ledtråden....Krökar du Ivo?
Eftersom du för ovanlighetens skull, hade en Jämtlandsbild så tänkte jag kontra med en från HärjedalenKrökar du Ivo? Påminner om kröket...
Ja var tusan kan ni vara, kan det vara där bilden nedan visar månntro?Oj tack! Jag såg från båten, att du ännu är i Dublin. Jag har inte varit där sedan 1980-talet!
Nu har jag en vandrings bild. Var vandrar jag? (Varför? Jag har ju en satans bräda!)Visa bilaga 12651