PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Finns det en Aiguille Verte kopia i Telluride?Glenn P Lake
Telluride
1984
![]()
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Finns det en Aiguille Verte kopia i Telluride?Glenn P Lake
Telluride
1984
![]()
Säkert!!!Finns det en Aiguille Verte kopia i Telluride?![]()
Sorry……Va? Trodde hawken hade rätt… så här har man sovit lugnt hela natten helt i onödan!![]()
Jag kan hjälpa dig med att det Chamonix med Aiguille Verte i bakgrunden. Skidåkaren känner jag inte igen, och det står inget årtal stämplat i bilden tyvärr.Jag ser ingen kyrkfasad på bilden så jag är tyvärr lost.![]()
Jaha, du tog den lätta frågan förstås och lämnade de knepiga. För övrigt har jag inte sett några namn på bergstopparna i dina bilder heller...Jag kan hjälpa dig med att det Chamonix med Aiguille Verte i bakgrunden. Skidåkaren känner jag inte igen, och det står inget årtal stämplat i bilden tyvärr.
Gonna party like it's 1999 då?Vi har några rätta svar men årtalet är inte rätt ännu. Det finns ännu en ledtråd inpetad.
Det tycker jag @fredw gör. Och har han ingen bild, så skapar han en - det är sedan gammalt!Efter viss inskjutning med spridd träffbild så har vi rätta svar. Men vem ska lägga upp en bild?
jag hoppas att personerna som går upp i backen har betalat sitt "skipass"..Jaha, man fick Svarte Petter utan att ens svara på frågan... Tack!![]()
Som pausbild (tills jag kommer på ännu en frågebild) får ni titta på nedanstående projekt som nån firma har som förslag för att utveckla min hemmabacke... Aktieägarna lär älska det, men jag är tveksam. Återkommer.
Visa bilaga 12786
Det hjälps iofs inte, det är förbjudet ändå. Livsfarliga huliganer! Nu finns där iofs inga liftar...jag hoppas att personerna som går upp i backen har betalat sitt "skipass"..
L'église Notre-Dame de l'Assomption de CollevilleDet får bli en kyrka till. Antar att ingen efter detta vill ”ge bort” frågan till mig igen…
Var är jag nu?
Visa bilaga 12789
Helt rätt, kyrkan i Colleville som är känd från filmer mm inkl Saving Private Ryan. Belägen invid Omaha Beach etc etc.L'église Notre-Dame de l'Assomption de Colleville
Ja, där satt den! Över till Luzern eller var du är nu!La Grave?
Ja, fast under dimman hemma igen.Ja, där satt den! Över till Luzern eller var du är nu!
Du menar mellan glaciärerna Long och Zmutt?Hmm, i genomsnitt borde den här vara ganska lätt...![]()
Nja, var snarare ett försök till ledtråd för namnet. Vi är inte i Wallis (där jag hittar ett Zmutt), utan i en annan bergskanton. Bilden tagen nära ett känt skidområdes dalstation.Du menar mellan glaciärerna Long och Zmutt?![]()
Plangeross ligger strax söder om Hohe Geige....det finns en ännu mindre by....på i princip exakt samma breddgrad...På samma breddgrad som Hohe Geige ligger i västra granndalen den lilla byn Plangeross som jag har tänkt köra igenom i övermorgon. Det borde väl finnas mer än en restaurang där även om byn är liten?
Men i södra änden av den lilla byn ligger Restaurant Bergwerk som verkar stämma på latituden?
Vilken j-vla svårighetsgrad du har på dina gåtor @STORPOTATEN !![]()