Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Har nog lyckats lokalisera det hela? Men vad är det för en pinne? Antar att du inte syftar på någon liftstation i sig. Eller är det gamla lifthuset kanske?

Edit: Gissar på någons sorts transportband som hade med konstruktionen av liften att göra. Läser omdet här men förstår inte riktigt:
"The bridge drive as well as the hydraulic cable tensioning and the station conveyor systems are situated at the valley station. The railway station for all operating equipment is also located here and is constructed as a basement dead-end track station. The transformer station is also located in the basement. The maintenance platform is positioned in close proximity to the inclined conveyor. All of the technical equipment is consequently protected from the effects of the weather."

Visa bilaga 13057
Fel, fel, fel…
Tyvärr.

Fel, fel, fel…
Tyvärr.
Måste dock säga att den ser väldigt lik ut från det här hållet (se nedan), dalstationen vid Wildspitzbahn. Var det kanske funktionen jag svarade fel på, men inte platsen? Och det är inte ett transportband (conveyer belt)? Kanske för sopor?

1636122119826.png

1636121976741.png

Senast ändrad:
Ledtrådar: Snö och Israel.
Frågan gällde alltså: Vad är det och vad är unikt med det?
Aha! Den leverar snö. Även när det är varmt ?? Mkt bra.

The unrivaled IDE Snow Maker from Israel is able to produce snow without adding chemical substances, based on laws of physics. Independently from outdoor temperature, air humidity and wind speed it can produce 950 cubic meters of snow in 24 hours by applying vacuum principles. Therefore the unique "Snow Maker" will ensure future ski and winter tourism at Pitztal Glacier in the most sustainable way. The early season start in autumn also requires this man-made snow layer between the eternal ice and the natural snow in order to avoid further glacier recession.

Senast ändrad:
Aha! Den leverar snö. Även när det är varmt ?? Mkt bra.

The unrivaled IDE Snow Maker from Israel is able to produce snow without adding chemical substances, based on laws of physics. Independently from outdoor temperature, air humidity and wind speed it can produce 950 cubic meters of snow in 24 hours by applying vacuum principles. Therefore the unique "Snow Maker" will ensure future ski and winter tourism at Pitztal Glacier in the most sustainable way. The early season start in autumn also requires this man-made snow layer between the eternal ice and the natural snow in order to avoid further glacier recession.
Där satt den!(y)
En fantastisk manick som kan tillverka nästan 1000 kubikmeter snö per dygn oavsett utetemperatur.
Snön transporteras ut ur huset med transportbandet och fördelas sedan ut med pistmaskiner.
Din tur @fredw !

Äntligen! I brist på bilder ger jag bort den vakuumproducerade snöbollen till vem som helst som postat högst tre inlägg den senaste veckan.
Men bara till kl 21 ikväll, har ingen nappat då så är det först till kvarn.

Eftersom du oftast gissar Alagna på andras bildgåtor, så gissar jag på det.;)
Fast Schokolade mig Rum dricker man ju i Österrike, och dessutom ser bergen österrikiska ut.:unsure:

Notera att det är bastanta berg i bilden. Riktigt bastanta.
Bastanta som i över 3900 möh. Det kan även vara så att det finns någon 4-tusing i bilden, men det låter jag vara osagt utan närmare undersökning.....

Senast ändrad:
P.S. Jag är förbannad! För säkert! Jag behövde en paus från den här leken och gick till mathandeln köpa öl. Det finns nuförtiden tusentals de där små bryggeri
thumbnail_20211106_163153.jpg
ölen i varje butik. Och vad hittade jag? En Alpenstrasse ölburk. Jag är förbannad. Den här leken har gått för långt nu! (P.S. smakar ganska kass, och var dyr!)

Trodde inte det var så höga berg först, lurad av den rätt höga trädgränsen där nere i hörnet.
Kör vidare med en inte riktigt dagsfärsk bild... Vid vilken järnvägsstation är den här bilden tagen?
025.JPG

P.S. Jag är förbannad! För säkert! Jag behövde en paus från den här leken och gick till mathandeln köpa öl. Det finns nuförtiden tusentals de där små bryggeri Visa bilaga 13077ölen i varje butik. Och vad hittade jag? En Alpenstrasse ölburk. Jag är förbannad. Den här leken har gått för långt nu! (P.S. smakar ganska kass, och var dyr!)
Kollade upp den i min öl-app, verkar intressant. :LOL: 🍻

Tillbaka
Topp