Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Samma berg syns därifrån, men annan vinkel. Du var närmare med Kleine Scheidegg.Ja, jag vet inte, är det Mürren då, där jag också varit genant nog.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Samma berg syns därifrån, men annan vinkel. Du var närmare med Kleine Scheidegg.Ja, jag vet inte, är det Mürren då, där jag också varit genant nog.
Det måste väl vara Wengen tågstation då, men KaitsuH får gärna ta frågan!Samma berg syns därifrån, men annan vinkel. Du var närmare med Kleine Scheidegg.![]()
Ja, Wengen är det så klart! (Wengen) Jungfrau där uppe och Silberhorn framför. Här med mer av Lauterbrunnendalen och Breithorn, taget samma minut.Det måste väl vara Wengen tågstation då, men KaitsuH får gärna ta frågan!
Nej, nu är vi inte i Engelberg.Är det Bord på Brunni igen? Nog för lite lavinstaket för det iofs…
Det jag undrar är varför brädåkaren på bilden harvar i alla andra spår, när det finns gott om yta på sidan om?Samma åk.
Vad heter denna liften vi sitter i här?Jep! Hasenfluh igen! Brädåkaren där nere åker bara tillbaks till pisten, det börjar redan där vara så plant att det är ganska samma var man åker.
@STORPOTATEN !
Jaha, du är väl hemma igen förstås.... Men hör och häpna - det är fel!Schwarze Schneidbahn Sölden?
Nej, jag är inte hemma ännu.Jaha, du är väl hemma igen förstås.... Men hör och häpna - det är fel!
Fast det är ju väldigt nära....
Såja, nu blev det korrekt!Nej, jag är inte hemma ännu.
Gletscherexpress Sölden då?
Lite tidsfördriv på mobilen i väntan på färjan.![]()
Purfärsk vill du inte ha, det skulle bli lastbilar i färjeterminalen.Såja, nu blev det korrekt!
Då får du slänga upp en purfärsk bild!
Nej, om du hittar vilken by det är så vet du höjden.1427möh
Nu är det nära, men det är tyvärr inte rätt.
Byn Mandarfen där bilden är tagen ligger på 1675 möh, så det är rätt svar.
Bergisel är vad jag sökte.Du står uppe vid Skischanze Innsbruck och tittar ut över staden.
Bergisel heter den tror jag.
Pfarrkirche und Basilika Mariae Empfängnis i förgrunden.
Classic.En österrikisk bild från @Kalle_Luzern.
Då tycker jag att vi tar lite höga berg.
Namnge och rangordna de tre högsta topparna i bilden, från det högsta till det lägsta.
Visa bilaga 13101