Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Det måste väl vara Wengen tågstation då, men KaitsuH får gärna ta frågan!
Ja, Wengen är det så klart! (Wengen) Jungfrau där uppe och Silberhorn framför. Här med mer av Lauterbrunnendalen och Breithorn, taget samma minut.
026.JPG

Över till @KaitsuH då!

Det där åket har varit här också tidigare. En av mina favorit åk: norrsidan, lätt traversering, ofta bra snö, och kort. Inte Stuben Åket börjar där, var vi tittar på "linjer".

Jep! Hasenfluh igen! Brädåkaren där nere åker bara tillbaks till pisten, det börjar redan där vara så plant att det är ganska samma var man åker.

@STORPOTATEN !

Tackar! Vi har varit bara en gång i Pitztal och bodde då också i Mandarfen. Nu har jag en smutsig gammal bild. Jag frågar, vad heter denna snart aktuella pist?
SAM_0166.jpg

Javisst är det Levi Black. Snart åker man nån World Cup slalom tävling just där. Jag vet inte, om det är ännu ok att kalla nån piste "Black" nuförtiden. I ett annat finskt skidområde Tahko har man bytt namnet för en svart piste. Den har varit hittills "Musta-Pekka", "Svart-Pekka", men namnet går inte längre an. Nuförtiden heter pisten helt enkelt "Pekka" (som ännu är en svart piste...) Konstigt är det att leva i moderna världen.

Mycket ska man höra innan öronen trillar av...

Var har jag tagit den här bilden? Vill ha lite mer detalj än bara ortsnamnet.
IMG_1704.jpg

Du står uppe vid Skischanze Innsbruck och tittar ut över staden.
Bergisel heter den tror jag.
Pfarrkirche und Basilika Mariae Empfängnis i förgrunden.

Senast ändrad:
En österrikisk bild från @Kalle_Luzern :).

Då tycker jag att vi tar lite höga berg.
Namnge och rangordna de tre högsta topparna i bilden, från det högsta till det lägsta.
Visa bilaga 13101
Classic. 👍
Direkt från TV-soffan bidrar jag med den högsta på 3768 - Wildspitze.
1 down, 2 to go.

Till hugade spekulanter, glöm nu inte Kartoffel..... 😂

Tillbaka
Topp