Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Nähä, vi får väl se till att komma vidare här. SP tog den uppenbara, vad kan de andra två vara då?
Hinterer Brochkogel, 3625 m och Schuchtkogel, 3471 m?

Nähä, vi får väl se till att komma vidare här. SP tog den uppenbara, vad kan de andra två vara då?
Hinterer Brochkogel, 3625 m och Schuchtkogel, 3471 m?
Tyvärr fel, vi kör efter den senaste (Freeride)klassificeringen.;)
Hinterer Brochkogel är rätt, nu ska vi bara ha in den tredje toppen på rätt plats i trion.

Ok, här kommer den slutgiltiga, och korrekta, listan! 😉
Wildspitze 3768 möh
Kartoffelkopf 3675,5 möh
Hinterer Brochkogel 3625 möh
Schuchtkogel 3471 möh
Sådärja!
Wildspitze (österrikes näst högsta topp), Kartoffelkopf (fjärde högsta topp), och sedan Hinterer Brochkogel och Schuchtkogel.
Nu var jag lite "elak" mot @Kalle_Luzern , hans svar var ju faktiskt helt korrekt enligt den officiella listan på bergstoppar.
Men även på den här bilden framgår det ju tydligt att Kartoffelkopf är en egen bergstopp med tydligt "prominens".;)
Kalle och Potätan får välja själva vem av de båda som lägger upp nästa bildgåta.:)

Sådärja!
Wildspitze (österrikes näst högsta topp), Kartoffelkopf (fjärde högsta topp), och sedan Hinterer Brochkogel och Schuchtkogel.
Nu var jag lite "elak" mot @Kalle_Luzern , hans svar var ju faktiskt helt korrekt enligt den officiella listan på bergstoppar.
Men även på den här bilden framgår det ju tydligt att Kartoffelkopf är en egen bergstopp med tydligt "prominens".;)
Kalle och Potätan får välja själva vem av de båda som lägger upp nästa bildgåta.:)
Det blir helt klart @Kalle_Luzern som får ta den!

Misstänkte att det var den där sidotoppen, orkade inte rota i trådhistorien... :LOL:

Får väl hänga på med lite stora berg då, men har inte koll på hur många av Schweiz topp 10 som skymtar... Jag är säker på att några 4000-metare syns, kan jag få namnet på minst 4?!
IMG_3382.JPG

Alphubel 4206, Nadelhorn 4327, (syns Dom 4545???), Finsteraarhorn 4274, Gross Grünhorn 4043, Lauteraarhorn 4042, Schreckhorn 4078 m

Edit: ändrade ett u till ett ü! :)

Senast ändrad:
Nu blir det till att fundera. Mina snöbilder är slut, då blir det så här.

Bifogar en länk till en film på en nybörjare i golf (ni får ursäkta hans stela swing och billiga utstyrsel).
Dessutom bilder på två olika alptoppar och ett berg i Canada (hämtade från nätet, sorry). Vad förenar dessa fyra (alltså vad förenar filmen och de tre topparna)?

AiguilleDuTour.JPG

672560.jpg

p2560.jpg

Ser nu när jag jämför att jag hade lite bråttom…. Men inte helt fel på minnet, det är ju samma färg. : )
Får leta vidare.

Bilagor

• AE5DB684-3171-4364-B8CD-0838304FAAC4.jpeg
    AE5DB684-3171-4364-B8CD-0838304FAAC4.jpeg
    25.7 KB · Besök: 61
Ser nu när jag jämför att jag hade lite bråttom…. Men inte helt fel på minnet, det är ju samma färg. : )
Får leta vidare.
Ja du var onekligen inte helt fel ute….
Tyvärr stänger jag strax ögonen för natten så ett eventuellt rätt svar läser jag inte förrän i morgon….

Den här tror jag blir för uppenbar för @Kalle_Luzern och @PisteCarver så ni får tyvärr starta på avbytarbänken. Vi får se om/när ni kommer in i denna match. :)

Där "vägen tar slut" och bergen tar vid ligger en liten ort, vad heter den?
1636457663787.png

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp