Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej, inte heller Ruka.Landet gick att se på skylten…
Vild gissning: Ruka
Det är Tahko. Pisterna går ner till sjön. Annars helt ok plats, men på påsklovet kan jag inte rekommendera det. Bara supning, och restaurangerna där är, hur kan jag säga, de duger för ungdomar som vill bara supa.
Din tur @Wombat
Då tar vi en sväng till Härjedalen igen. Vad heter knölen där borta?Visa bilaga 14078Där satt den, över till @STORPOTATEN (vet inte hur många fler 4000+ toppar som finns i Cascades). Bifogar en bild från ’andra’ hållet (från Central Valley), som är vanligare att se berget från.
Shasta är väl ändå 4 322 METEROch här sitter jag och letar toppar över 4000 meter...Säg inget till PerK, då då hade han bankat det i huvudet på mig om han inte varit så balanserad.
Jag minns Shasta som läskeblask med fina reklambilder från detta vackra berg.
Där ser man. Kanske bäst att jag sjukskriver mig istället för att pilla med mobilen på fikarasten...Shasta är väl ändå 4 322 METER
(om det inte varit ett utbrott inatt a la St Helens - som inte nått nyheterna)
Also… nu stör du mig mitt i min stressiga McD lunch, jag har ju inte tid och det är nog stressigt att hålla reda på FFP2 masken och annat mög.Ledtråd då.
Bilden är tagen från en väg som jag vet att @PisteCarver åkt, och lagt ut en eller ett par bilder från......
Sorry, det var min mening!Also… nu stör du mig mitt i min stressiga McD lunch, jag har ju inte tid och det är nog stressigt att hålla reda på FFP2 masken och annat mög.
Och hur ska jag känna igen den knölen? Den måste ha varit vit när jag var där, ån var säkert frusen och fisken sov nog.![]()
Hmm… tacka vet jag en Matterhorn-spira, sådant känner man igen. Jag ändrade ovan, får hoppas att det är fel också annars blir det en annorlunda bildgåta som kommer nästa gång.Sorry, det var min mening!
Hur du ska känna igen den? Det här är garanterat den enda knölen som ser ut precis så här. Även om den naturligtvis kan se lite lik ut andra knölar...
Och du får tyvärr ett nej på Tänndalen/Svanåkläppen.
Den kom du ihåg att jag haft med tidigare, men detta är en annan knöl.Fjätsjöriet?
Close close. Men inte riktigt hemma än.
Nej. Kalle närmast hittills.sömlinghågna?
Digerhågna är korrekt! Mitt emellan Fjätsjöriet och Hovärken. Typ.Fonnfjället?
edit: missade att Kalle närmast så blir väl inte det
så gissar på Digerhågna (efter att ha konsulterat karta)