Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Där ser man! Då återvänder vi till vinterskrud med denna bild. Vilket bergspass står jag och spanar upp mot här?
20220107_093048.jpg

Chansade baserat på att vi vet var du brukar hålla till. :giggle: Splügen är på listan men inte blivit av, se till sommaren kanske!

Ovanför vilken by var jag här?
046.JPG

Jaså ni håller sån koll 😉 Jag borde bredda min repertoar 😁

Och ja, Passo du Spluga (som vi säger på "min" sida) är bäst på sommaren eftersom de inte plogar det passet på vintern.
SP och PC har noggrant förda listor med alla berg, inklusive höjd, som varit med på bild, vem som laddade upp när, och varifrån bilden är tagen. 🤪🤣

Jag tycker att vi slår till på Medelzkopf 2761 m.:)
Men du kunde ju ha riktat kameran lite åt vänster, så hade du fått med mycket högre berg.;)
Stämmer ju bra det! Men till vänster fanns inga andra berg.... 😉
Och eftersom du hittat berget, har du också hittat skidsystemet - Weissee. Litet, men med potential vid rätt förhållanden. Naturlig utgångspunkt för en mängd turer - nu när du skall börja med sådant @PisteCarver ! :)

Tills vidare får du dock nöja dig med att lägga upp en bild!

Stämmer ju bra det! Men till vänster fanns inga andra berg.... 😉
Ok, du får väl spara dem till senare bildgåtor. Maffiga berg finns det där.:)
Naturlig utgångspunkt för en mängd turer - nu när du skall börja med sådant @PisteCarver ! :)
Då måste jag ju börja träna på löpbandet på gymmet också....😓😩
Tills vidare får du dock nöja dig med att lägga upp en bild!
Kommer snart!🙂

Juli är rätt svar!:)
Året var 2014.
Hintertux är mitt "Mallis" 🏖️😎☀️
Den skidort jag har besökt flest gånger, vet inte hur många men det är fler än 10.
Har varit där vid Nyår 🥶 och i februari, mars, april, maj, juni och juli.

Din tur @Kalle_Luzern !:)

Edit: Naturligtvis rätt på berget (pyramiden) Olperer 3476m.

Ingen som vill gissa? Ledtråd då: fram emot slutet av veckan kommer det vara gott om folk där, på väg till ett populärt ställe att beskåda fartgrenar ifrån. ⛷️

Precis. Mitt emot stationen finns en kulle som ger bra sikt mot Hundschof, Minschkamte, Canadian corner och Kernen-S i Lauberhornrennen. Prognosen ser bra ut, hoppas de kan köra SG och de två DH som är planerade. (y)
Mönch som syns i bilden (så det blir rätt i listorna ;))

Din tur då @KaitsuH

Senast ändrad:
Tack!

Ett par sommarbilder. (Staden är också mycket fin för skidåkning, speciellt för skidturandet.) Och på sommartiden hittar man där mycket bra forspaddling och flugfiske. Och billigt boende, på campingplatsen finns en också fri pool, mycket bra bar osv.

Så, jag ville veta namnet för byn, eller namnet för staden, eller namnet för berget ni kan se på bakgrunden.
SAM_0821.jpeg
SAM_0823.jpeg

Hmmmm....Alpe Adria. Kaxiga berg och tyska. Är det omkring Lienzer dolomiten?

Edit: Aha, två skidområden, Lienz gissar vi på dådå....

Hmmmm....Alpe Adria. Kaxiga berg och tyska. Är det omkring Lienzer dolomiten?
Edit: Aha, tå skidområden, Lienz gissar vi på dådå....
Ja, det är Lienz. By heter Amlach, kan varmt rekommendera Amlacher Hof för övernatning. Vi var där för EM i freestyle kajak i Drau älven. Övre delarna av Drau bjuder fint flugfiske också. Du @STORPOTATEN fick nattskiftet!

Tillbaka
Topp