PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Snyggt @Hawk100 .Hinterer Brunnenkogel?
Bilderna är tagna från Hinterer Brunnenkogel 3440 möh, som också är toppstation för Österrikes högsta skidåkning.
Din tur!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Snyggt @Hawk100 .Hinterer Brunnenkogel?
Väldigt bra gissat! Men jag var en gnutta mer till höger i bilden (österut) i passet på samma kam där stigen från norr och söder möts (Passo di Salmurano). Vi tog en lite kortare tur på hudarna upp dit för att bryta av mot piståkningen.Tillbaka från gymmet, och en sådan utmaning kan man ju inte låta gå förbi oantastad.
Jag skulle tro att du stod ungefär vid den röda ringen när du tog bilden.
Visa bilaga 15292
Är det en färsk bild? Väldigt lite snö där nere isf...Väldigt bra gissat! Men jag var en gnutta mer till höger i bilden (österut) i passet på samma kam där stigen från norr och söder möts (Passo di Salmurano). Vi tog en lite kortare tur på hudarna upp dit för att bryta av mot piståkningen.
Stämmer!!Sicklasjön?
//R
Ca. två veckor gammal bild. Och ja, ont om snö. Nu är det iofs. sydsluttningar vi ser (inkl. precis framför fötterna), och passet inte högre än dryga 2000 m.ö.h., men ändå. Vi kunde iaf. utan problem gå upp hela vägen på hudarna.Är det en färsk bild? Väldigt lite snö där nere isf...![]()
Bra gissning men inte rätt.Goubirjohka och Duolbanjunecohkka?
Naj.Kittelbäcken och Kebnetjåkka?
Nix, men det börjar brännas.Vassejohka och Vassi drar jag från höften.
Helt riktigt.Gatterjavrijohka… heter det så. Sjön Gatterjavri på väg mot katterjaurestugan?
Jag tänkte från fel håll, hade aldrig kopplat att det är Nordals. Jag har aldrig åkt ner så man korsar bron.Helt riktigt.
Katterjåkk och Norddals i folkmun.
Din tur Christiam!
//R
Det är det! Helt underbart ställe. Aldrig nå tjat om att man behövde fångrem på brädan. Länge sen, borde göra ett besök framöver.Men det där e ju Trillevallen ju!
Tyvärr fel.Große Kartoffelspitze?
Hello,@STORPOTATEN har gått på semester och @Kalle_Luzern är för artig för att sno den här bildgåtan också?
Tack Kalle, du har befriat mig!Duvhöken? Habicht
Sekreteraren har nog också passat på att ta semester!Hello,
Thank you for your notice.
I'm currently Out Of Office due to a weeks celebration dedicated to the birthday of the "Var är bilden tagen?"-thread.
For urgent matters, please contact my secretary @Hawk100 .
Best regards
Le Grand Pommes De Terre
Klart ni ska till Schweiz! Cardada är nära, men kan inte ge rätt för det tyvärr…” ska vi till Schweiz”? Frågade min fru när hon såg bilden….
Kardada envisas hon med och hon brukar ha rätt.
Stavas dock med C såg jag när jag kontrollerade svaret.
Personligen har jag ingen aning alls.
Är det ok att låta sin respektive hjälpa till eller är jag en fuskare som Armstrong nu?
Cimetta är det jag söker, ligger ovanför Cardada. Som synes rejält panorama, söderut så klart också över Lago Maggiore. Hade med en bild där man såg de riktiga bergen i somras.Cimetta di Cardada?
Märket är som 4-hjulsdrivna tyska bilar, dyrare och ägs ofta av folk som inte har användning av det. ; )Jag ser inga stugor, bara ett tält! Chansar på Hillebergs som jag tror mig ha förstått ska vara ett bra märke…!?
No.Sälkastugorna?