Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
NixBrienzersee?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
NixBrienzersee?
fokusera istället för att grämas på varför du slängde den? Kunde det vara den blekta färgen?, hur ful den var? Hur opraktisk? Hur vattenuppsugande den var? Funderade en gång på att ta morsans turkosa skidoverall med tillhörande mössa med gigantisk tofs samt matchande handskar. Men så tänkte jag om och kom på varför de fasats ut.. men kunde passa på en snowroller fest?Cool stuff! Ångrar djupt att jag kastade min urtvättade och solblekta gul/blå utrustning från SOS/La Piste...
Måste erkänna att jag ännu i efterhand inte förstår ledtråden om högljudd engelsk association? (Plus att Kalle skrev något om ledtrådar i ett annat inlägg nyss där jag inte förstod vad han inte förstod, det var olika nummer inblandade...)Nåja.
I'll be back! Under tiden, en rofylld pausbild från Ettal nedan. Kunde inte komma på någon vettig fråga till den bilden.
fokusera istället för att grämas på varför du slängde den? Kunde det vara den blekta färgen?, hur ful den var? Hur opraktisk? Hur vattenuppsugande den var? Funderade en gång på att ta morsans turkosa skidoverall med tillhörande mössa med gigantisk tofs samt matchande handskar. Men så tänkte jag om och kom på varför de fasats ut.. men kunde passa på en snowroller fest?
Ja, Niederbauen-Chulm med Urnersee. Trevlig liten vandring från Seelisberg där man kommer igenom en gammal tunnel armén grävt i berget och kommer ut på den här branta gräsplätten som leder upp till den flacka delen av berget (västsidan).Du är uppe på Niederbauen-Chulm och spanar på getter samt Umersee?
Då kör vi del två i serien "Tvivelaktigt skidmode".Ja, Niederbauen-Chulm med Urnersee. Trevlig liten vandring från Seelisberg där man kommer igenom en gammal tunnel armén grävt i berget och kommer ut på den här branta gräsplätten som leder upp till den flacka delen av berget (västsidan).
Över till @STORPOTATEN
No offense taken.Tja.. Everest? Tröjan, inte berget bakom alltså. Ta inte illa upp nu...![]()
Valdi är rätt land!Hmmm försöker med orten istället, Val D'Isère? Och... Tenson?
I början när Peak kom ut var det mycket indianer och tribal i deras mönster. Den här fleecen ska väl likna nåt indian-mönster antar jag, så ja, det är en tidig Peak Performance!Peak performance?
När du gav ledtråden att det var svenskt kom jag ihåg att de hade indianloggan (tur de dumpade den tidigt, annars hade de fått byta i panik...I början när Peak kom ut var det mycket indianer och tribal i deras mönster. Den här fleecen ska väl likna nåt indian-mönster antar jag, så ja, det är en tidig Peak Performance!
Orten är Alpe d'Huez en solig och snöfattig vecka i början av 90-talet.
Tebakakaka @Kalle_Luzern !
Ser att den kallas så på Google, så ger rätt. På Titlis hemsida kallar de den Gletscher Skilift.Gletscherlift Rotegg?
Ja allt var bättre förrDen var mycket praktisk och egentligen rätt snygg, men totalt urtvättad och vattensugande som en disktrasa, det var därför La Piste lät mig behålla den, de hade köpt nya... Fast jag åkte i den några år ändå. Nån sorts status då att ha jobbat för La Piste, i slutet av förra årtusendet. Värre var när mina föräldrar spökade ut mig i en mellanblå skidoverall med mammas ljusröda dunväst utanpå. Det gillade jag aldrig.
sant, hade förträngt indianen, kanske inte helt pk längre, nej. Peak var ju tjocka flanellskjortor i udda mönster..de har ju nog brandat om sig totaltNär du gav ledtråden att det var svenskt kom jag ihåg att de hade indianloggan (tur de dumpade den tidigt, annars hade de fått byta i panik...Eller blandar jag ihop med något annat märke?).
Vad heter liften i bild?
Heidi`s Ski alm och Betterpark Hintertux?
Kon står upp @KaitsuH !Tack! Litet brådska, packar, och måste vakna upp klockan 3 i morgon. Var ligger den där vackra kon? (den där röd-vita!)Visa bilaga 16822
Kon står ju upp, men den där är inte ens ko!
Det är rätt. Platsen heter Christa's Almstubl eller nånting likadant. Kon är i kuhstall på vintertiden, ute bara på sommaren. @Kalle_Luzern bitte sehr!Penken, toppen på Nordhang-liften till vänster. Blir ju lite förvånad att kon inte dyker upp på en enda bild på google maps.
Fel land.
Också fel land.Mordor?
Nej, inte Italien heller. Men det är i alperna.