Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Orten är snarare en stad än en by. I vintersportsammanhang kanske mest känt för en årligt återkommande tävling som organiseras ihop med tre andra orter.

Med ledtrådarna hittills borde det inte vara så Inn i Norden svårt. Garmisch är en av de andra tre orterna i tidigare ledtråd, HOPPas det hjälper i BACKarna... ;)

Tack @Kalle_Luzern! Jag tänkte Innsbruck redan på ledtråden att det var en stad. Varje gång jag varit i närheten så har det regnat så illa att jag inte ens vet hur stan ser ut... Jag får göra ett dyk i bildarkivet och återkommer med en gåta.

Jag bjuder på en gammal vurpa, på vilken plats gick det så här illa?
img037_redigerad.jpg

Tyvärr lite dålig kvalitet. Detta är 1978 då jag fick testa mina Rossignol handic på allvar. 😀 Vilken ort är jag i?
P1140473-01.jpeg

Å fan, tyckte bergen låg för nära, med tanke på sjön, samt för branta, några minnen vart i systemet? Kaprun kanske🤔

Ah, där ser man! Sorry, för sen action. Passar på att köra en nästan dagsfärsk bild. Dubbelfråga:

1. Vad heter toppen dit liften går?
2. På andra sidan toppen, ner vänster, kommer man till en annan by. Vad var dieselpriset i € där för någon vecka sedan?

Bilagor

• 220227_temp_fix.jpg
    220227_temp_fix.jpg
    621.6 KB · Besök: 72
Tillbaka
Topp