Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Du sa det rätta svaret "Lenzerheide", alltså är det din bildgåta nu.;)
Joo, fast ska man vara riktigt petig är det väl Valbella som ligger på sluttningen där nedanför Stätzer Horn. 🤓

Men här kommer del 4 i "Tvivelaktigt skidmode".
Gissa på skidorten och/eller klädmärket. Vilket som ger korrekt svar.
Så här har vi en yngre potat i en helt äkta sweatshirt i 100% sug-tex, även kallat bomull. Perfekt i skidbacken vid alla tillfällen. Men det är skit samma i denna gåta.

Vad heter skidorten och/eller märket på mina branta skidbrallor?
1646939616843.png

Joo, fast ska man vara riktigt petig är det väl Valbella som ligger på sluttningen där nedanför Stätzer Horn. 🤓

Men här kommer del 4 i "Tvivelaktigt skidmode".
Gissa på skidorten och/eller klädmärket. Vilket som ger korrekt svar.
Så här har vi en yngre potat i en helt äkta sweatshirt i 100% sug-tex, även kallat bomull. Perfekt i skidbacken vid alla tillfällen. Men det är skit samma i denna gåta.

Vad heter skidorten och/eller märket på mina branta skidbrallor?
Visa bilaga 17241
Du befinner dig ofta 2-3 meter över markytan på dina gamla bilder. Varför det?
Jag har hört att man åker fortare med snökontakt än i luften....:unsure:;)

I
Kolla 30 s in i videon.😲
Oj, galet! Hörde att de flyger upp till 80 m i Russi-sprung i Kvittfjell också, men inte så högt tror jag. Blivit lite bättre på dropp/hopp när det krävs, men väldigt små grejor jämfört med det där så klart.

Får en ju att undra varför folk kollar på slalom eller andra löjliga grenar när störtlopp körs så där.

Skidorten är för övrigt synnerligen välkänd och jag vet flera i denna tråd som varit där. Märket på brallorna är även det ett synnerligen välkänt märke i skidbranschen.
Kom igen!

Kolla 30 s in i videon.😲
Hah!! Störtloppet i Val Gardena åkte man ju redan som 7-åring på 70-talet!! Iförd en klassisk blågul skiddress inspirerad av Stenis….
Jag har dock inget som helst minne av att skidorna lättade från snön det minsta lilla i den beskedliga fart som jag och mina föräldrar hasade oss ner i!!! (Minns dock att jag var gråtfärdig och skräckslagen när jag blev tvungen att åka en 1-stolslslift påväg runt Sella Ronda….)

Hah!! Störtloppet i Val Gardena åkte man ju redan som 7-åring på 70-talet!! Iförd en klassisk blågul skiddress inspirerad av Stenis….
Jag har dock inget som helst minne av att skidorna lättade från snön det minsta lilla i den beskedliga fart som jag och mina föräldrar hasade oss ner i!!! (Minns dock att jag var gråtfärdig och skräckslagen när jag blev tvungen att åka en 1-stolslslift påväg runt Sella Ronda….)
Jag åkte 1-stolslift för första gången som 8-åring upp till Wildkogel i Neukirchen. Var inte alls rädd, tyckte att det var jättespännande.😁
Mina föräldrar var däremot livrädda när de satt i stolarna bakom, framför allt pga min lillebror som var 6 år gammal och också åkte ensam i 1-stolslift. Han var ju så liten (och jag också) att han lätt hade kunnat glida under den där pinnen som man fällde in från sidan.

När jag fick syn på kabinkablarna där, och med tanke på att vi vet att du varit i faggorna, blev det ganska lätt. ;)

Dagsfärsk bild igen, vid vilken lift hamnade vi efter det här åket?
IMG_3636.JPG

Tillbaka
Topp