Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nix, det är inte Lech.
Good Times. Men jag har svårt att komma ihåg om vi väntade in kyparhelvetet eller drog?Jag vet! Jag vet!!!
Men eftersom jag var med när bilden togs så diskar jag mig själv….
Som kuriosa kan jag nämna att jag o mina skidkompisar (inklusive @STORPOTATEN ) en dag satt på en restaurang i samma by och försökte få beställa, men hela personalen (inklusive diskare, städare och revisorn) svassade runt ett annat bord där Sarah Ferguson med entourage satt…..![]()
Verpan är inte korrekt, men det är ändå inte helt tokigt.Royals brukar ju betyda Verpan. Hockeyspelare har jag noll koll på, påminner om jamaicanska bob-landslaget?![]()
Låter helt klart rimligt!Var det Ivo del Brallo som fick lägga krokben på diskaren till slut så vi i alla fall fick någon uppmärksamhet….![]()
Här kommer semlan @Kalle_Luzern . Tyvärr han jag börja massakrera den innan jag kom på att du skulle ha en bild. Sorry!!Fasnacht heter det i Schweiz. Helt riktigt stod vi på Seebrücke och tittade på musikparaden på självaste semmeldagen, fettisdagen. Avslutningen på de galna dagarna…
Får vi se en semla nu @Hawk100![]()
Och på texten på skylten på bilden….La Tzoumaz. Passar på laget och nästa bild.![]()
Ja jevvlar, där stod det ju....Och på texten på skylten på bilden….![]()
La Tzoumaz heter byn, på Verbiers skuggsida så att säga.La Tzoumaz. Passar på laget och nästa bild.![]()
Fantomengrottan???Och herrarnas gemensamma boende är nästan 1000 är gammalt.....
Close close, but no cigar.Fantomengrottan???![]()
Va, var det bara en dagstripp?Fast det ryktet innehåller ingen sanning är jag rädd för….
Precis, det är de hockey-älskande munkarna från Hospicet i det större St Bernard-passet!Måste ju vara några munkar, men inget kloster riktigt nära vad jag kan hitta. Kan de ha kommit ner från St Bernard?
Det är ju iofs rätt, men söker väderfenomenet som skapar dem här.1. Linsmoln (lenticularis) antar jag att du menar, 2 passar jag på för nu.
insåg det, editerade just inläggetDet är ju iofs rätt, men söker väderfenomenet som skapar dem här.
Just den här vinden har ett ganska bekant namn.insåg det, editerade just inlägget
Föhn är det jag sökte. Blåst senaste dagarna. Rätt speciellt hur den kan vara väldigt lokal, blåst 10-15 m/s ovanför Andermatt, på Titlis har det varit i princip vindstilla. Inte många dussin km emellan.Nu är mina meteorologikunskaper om Alperna begränsade - känner bara till Föhn och Mistral vindmässigt, antar att Föhn kan ge linsmoln
Mycket riktigt! Sett inte långt från där jag bor.Jag slänger in Chaiserstock?