Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Är det Brunni-Holzegg? ( tycker kabinen e fel lfärg, finns där fler?)
Ja, det är det. Tror en är röd och en blå? Mythenregion heter skidområdet. Corinne Suter deras just nu mest framgångsrika utförsåkare.
Och Gross Mythen kallas alltså ibland "vandrarnas Matterhorn". Fast drygt 2500 m lägre... :)

Bilden är din @Emmis

Senast ändrad:
Okej tar tillbaka det om löjligt lätt då. Det är i frankrike. Min subjektiva bedömning är att områdrt är lättgooglat

Non! Kan lägga upp en bild till lite senare om ingen tar det
Edit: ny bild upplagd i orginalinlägget. Börjar vara orolig då tråden e så död. E de min bild el resten av världen som skaffat sig ett liv utanför SOMe

Senast ändrad:
Fond de la Combe, naturreservat i Sixt-Fer-à-Cheval?

Jag tror jag lyckats lista ut vars det är så att säga, men att hitta något specifikt namn på det...

Här är några koordinater på ungefär vars ifrån bilden med berget är tagen i alla fall!
46.100233400006545, 6.854781624381308

Fjället heter, om jag läser kartan rätt, Tour de St-Hubert

Senast ändrad:
giphy.gif

Dåligt med fart, så slänger in en liten ledtråd:
Alldeles i närheten, och ganska precis så det inte syns i bild, finns en topp vars namn översatt till svenska blir glaciärfjället.

Kanske du är i Lyngenalperna och det är Jiehkkevárri som inte syns, men det är väl mer exakt än så du vill ha?
Edit: riktigt snygg bild👍

Senast ändrad:
@lamboren Ja, ett något mindre begränsat område ska nog till tänker jag! Kan man peka ut någon av topparna som syns i bild, eller vilken topp vi åker från, räcker det mer än nog tänker jag :)

Imbodentinden där framme till höger? Milde himmel så fint.
Och varifrån kommer du? Tomastinden? Store Laksevtinden till vänster?

Tror att det är skuggorna från Tomastinden med sin förtopp (med liten "knopp") som ses i bilden.

Senast ändrad:
Imbodentinden där framme till höger? Milde himmel så fint.
Och varifrån kommer du? Tomastinden? Store Laksevtinden till vänster?

Tror att det är skuggorna från Tomastinden med sin förtopp (med liten "knopp") som ses i bilden.

Samtliga rätt skulle jag vilja säga! Snyggt jobbat! :) Strax vänster om Imbodentinden syns Bálggesvárri, eller Stigfjället på svenska, i bakgrunden!

(Och i Friflyts bild syns Nállangáisi till höger om Imbodentinden, men vad det översätts till vet jag inte!)

Var ligger denna skidbacke?
Edit: Ledtrådar kommer här nedanför då och då.

Annat urklipp från samma fotografi:

Senast ändrad:
Garmisch Partenkirchen?

Exakt! :) Här kommer hela bilden, litet sned, sorry... ;-) Det finns en gondollift till vänster som tar en upp till en längre skidbacke, den som kommer ner till höger i bild. Jag vet inte vad det är som förbereds där tyvärr. Vi var på väg att titta på en berömd "canyon" i närheten, Partnachklamm, men vi fick tidsbrist.

Ordet till Kalle!

Senast ändrad:
Ser ut som att de balkar, var kanske förberedelser för något av världscupracen? Damerna körde fart-, herrarna teknikgrenar där i år.

Var på promenad häromdagen och tog den här bilden. Det markerade spetsiga berget är en favorit i repris. Vad heter det?
IMG_3650.JPG

Spisstinden?:sneaky:
Näe, det är nog "Väderhornet" Wetterhorn.🏔️

Du har varit och promenerat nära hemmet ser jag.;)
Du är vaken ändå. ;) Visst är det Wetterhorn igen.
Tog en två timmars promenad hemifrån i söndags, var inte på humör att åka iväg någonstans och med snöläget just nu sket jag i skidåkning. 😰 Nu gäller det att hitta på något för kommande helg, ingen snö förrän tidigast om en vecka som det ser ut.

Din tur då @PisteCarver

Du är vaken ändå. ;) Visst är det Wetterhorn igen.
Tog en två timmars promenad hemifrån i söndags, var inte på humör att åka iväg någonstans och med snöläget just nu sket jag i skidåkning. 😰 Nu gäller det att hitta på något för kommande helg, ingen snö förrän tidigast om en vecka som det ser ut.

Din tur då @PisteCarver
Ja, sedan jag lämnade Schweiz har det inte kommit en snöflinga, sorry.:confused:
Hade jag haft en resa bokad till just de här dagarna, så hade jag nog bokat om den....

Då kör vi en ny bildgåta, och här var snön inte lika gammal.:)

Markera med ett litet kryss på en lämplig karta var jag står:
1647959745017.png

Edit: Om ingen har lyckats pricka exakt rätt kl 21 i kväll, så vinner det närmaste krysset.

Ja, sedan jag lämnade Schweiz har det inte kommit en snöflinga, sorry.:confused:
Hade jag haft en resa bokad till just de här dagarna, så hade jag nog bokat om den....
Kom en mm saharasand förra veckan ju! :ROFLMAO: I samband med det många plusgrader på 2000 möh och molnigt, så blev kramsnö som sen frös igen till helgen. I Engelberg snöade det senast den 25-26:e februari om jag minns rätt. :( 🤬

Kom en mm saharasand förra veckan ju! :ROFLMAO: I samband med det många plusgrader på 2000 möh och molnigt, så blev kramsnö som sen frös igen till helgen. I Engelberg snöade det senast den 25-26:e februari om jag minns rätt. :( 🤬
Vafalls?!
Sand ska det vara på vägen, inte i skidbacken!

Senaste snön i Graubünden kom den 22 feb. Vi åkte hem den 26:e och då var det sol där.

Tillbaka
Topp