Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Lech.

Hoppas ni tänkte inte dricka prosecco där! De frågar, vad menar du med prosecco? Det är champagne som gäller där.
Japp, Lech är rätt!!!
Hittade Bollingerbaren där!!!
1649960902082.png

Dåligt med Prosecco där!!!😉

Vet ni, jag känner inte skillnaden mellan bra prosecco eller champagne. Frun säger, att det finns, men jag kan inte smaka det. Men något starkt cava, det är inget för mig.

Ja, Lech är ett måste att besöka. Då vi åkte tillbaks från Valluga, då möte vi en gammal fru med pälsjacka på en en fifihund med!

Jag har inte mera bilder. Så, jag måste redan fråga som vant, vad är det högsta berget i bilden, och hur högt är det?

P.S. En av de bästa skidsäsongen är över! Just hörde, att killar har redan fångat gösar 200 meter från vårt hem! Måste vända båten och gräva jigspön från lagret.
st anton-10 005.jpg

Öööö, vet ni, vad är det högsta berget i bilden? Då, jag vet inte. Jag trodde att jag vet, men, då jag tittade litet nogare, absolut inte.

Tack @Kalle_Luzern ! Jag tror att du har rätt! Nu minns jag (eller jag tror så...), var också bilden är tagen! (Vi kommer ner från Trittkopf, någon skiroute kanske) Jag har massor av bilder, jag minns inte alls, var de är tagna. Din tur!.

P.S. Jag slutade skidsäsongen på tisdag (längd). Just kom hem, kollade litet mina hemforsar. Öringar är redan i forsen, så, både flugfiske- och forspaddlingsäsongen börjar nu. Glad Påsk för alla!

Senast ändrad:
Då kör vi på en liten brain teaser för påsk, är ju tradition med gömda grejor så här års...
Vad länkar den här bilden med en viss Agent Cooper? Kan vara mer än en länk i kedjan... ;)
100_0019_2.JPG

kör på en bild från förra vintern - från en oväntad, men mycket trevlig tur - bild med fru Lamboren i förgrunden - vad heter området vi åkte i?

vi befinner oss en bit norr om en anläggning som har koppling till två extremskidåkare
E3E73D75-F3A3-4821-9BEA-0BD6DD911C96.jpeg

Senast ändrad:
lagt till ledtråd i orginalinlägget - tror att ska göra det klart lättare att identifiera området

Senast ändrad:
👍 - en februarihelg kunde vi sätta på oss längdskidorna nästan utanför porten och via Lill-Jansskogen komma till de dragna spåren uppe vid Stora och Lilla Skuggan - blev en dryg mil i solskenet utan att öppna bindningarna - inte varje vinter man kan göra så.
Och anläggningen jag syftade på är ju Fiskartorpet (där Kaj och Sverre en gång i tiden virkade mössor).
Över till @KalleBackeus

Senast ändrad:
Det var som faan! Tagen då jag låg hemma med andra omgången C19 alltså…. Undrar om det var i E-berg jag blev smittad!!🤔
Nåja, jag hann ju bli frisk lagom till det var dags för skidåkning igen.😉
Men vart åkte jag då?
Jo bland annat hit!
3BF85123-D2FA-4D53-AF6E-AA5BFD60AF31.jpeg

Vilken glaciär är det dom syns nitti bilden??

Jag har rekat flera gånger linjer för forspaddling i Tuxerbach. Nej, inte bra.

Var äter vi frukost (inte the breakfast of champions!) I bilden?
20190720_093552.jpg

Jag ville få bara Como sjön, det är nog tillräckligt. Vet du varför: Jag minns inte, var vi övernattade... Men jag tror vi var i Breglia? Vi var där med en paketbil. Vägen upp till hotellet och ner vad absolut den mest skrämmande bilturen jag har kört! Mycket värre än t.ex. Skippers Canyon road i NZ.

Din tur @Kalle_Luzern

Ja, Brunate kan nog stämma, ser ut som man kommer upp högre över sjön där.
Här är utsikt mot en annan sjö. Jag stod på taket av en toppstation, vad heter bergbanan?
IMG_3750.JPG

Men vart åkte jag då?
Jo bland annat hit!
Visa bilaga 17966
Vilken glaciär är det dom syns nitti bilden??
@Hawk100 har ju tidigare sagt att jag har svart bälte i Zillertal.;)
Bilden är tagen från Rosengartenbrücke strax ovanför Finkenberg, och därifrån kan man inte se Tuxer Gletscher. Det gör man först när man kommit fram till slutet av byn Lanersbach.
Det vita berget i bakgrunden är Torspitze 2663m och ligger ganska långt från Tuxer Gletscher.

Alla i koma efter för mycket (vanliga) ägg och chokladägg? Eller aquavit… 😜
Sjön som syns är nog alpernas flikigaste. 😉 Bergbanan ligger i en grannkommun.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp