Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Ok, den där var rätt svår. En ledråd, bilden nedan har en länk till taket av bergstationen för liften jag söker (som även varit med på bild här).
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Den sneda bron där nere i mitten har jag gått på när det var väääldigt mycket vatten i floden.Ok, den där var rätt svår. En ledråd, bilden nedan har en länk till taket av bergstationen för liften jag söker (som även varit med på bild här).
Visa bilaga 18064
Var prekärt där ifjol...Den sneda bron där nere i mitten har jag gått på när det var väääldigt mycket vatten i floden.![]()
Den sista bilden har varit bildgåta tidigare.Nu kanske det blir lättare, bild ner mot dalstationen.
Visa bilaga 18065
Edit: Ok här är länken jag nämnde på taket av bergsstationen...
Visa bilaga 18066
Det är en myth, en stor en...Den sista bilden har varit bildgåta tidigare.![]()
Äntligen! Helt riktigt. Mellanstationen används för att komma upp igen under vintersäsongen i Mythenregion.Rickenbach-Rotenflue?
Ylläs? "Ylläs is number one!"??På sistone har det skrivits ganska mycket om området här i Freeride.
Hööögt uppifrån!
Nej, som sagt: Hööögt uppifrån...Grütshalp?
aha;Nej, som sagt: Hööögt uppifrån...![]()
Nu blev det rätt! Bilden tagen vid station Eigergletscher där tågen kommer ut ur Eiger.
Måste nog ännu säga, det det här var grymt! Vi är ju på halvvägen upp till Daalåevjie, och man kan inte ens se toppen i bilden!Daalåejvie?
Bästa kännemärket...Ingmar Stenmark?
Den där jevvla backen tror jag mig ha sprungit (läs krupit) upp för.... Vill minnas att jag hade ont om luft.Vad heter liften (som faktiskt var igång förra veckan!)
Stämmer bra!Den där jevvla backen tror jag mig ha sprungit (läs krupit) upp för.... Vill minnas att jag hade ont om luft.
Falkfångarliten?
På level 3 kliver alltså PC in, och man skall lita på sin magkänsla, svaret är helt korrekt!Efter att ha kollat på bilden en minut, så slänger jag ur mig en "gut-feeling".
Jag säger på taket av toppstationen Gletscherbus 3, dvs utsiktsplattformen på 3250 möh.
Har själv aldrig varit däruppe.
Fick inte ihop det med Pize Carver...På väg ned från Piz Martegnas? Bilden tagen mot mot Piz Curvér?
Det räcker med Bivio, men du har ju naturligtvis rätt på bergstopparna också.Kan det vara taget från Bivios skidområde, någonstans vid mellanstationen typ? Inte så "lite zoom", Piz Surparé till vänster och Piz Scalotta till höger isf.
Tror förstabestigningen var i tofflor, därav namnet.Se även inringad bergstopp på kartan.
Jag hade ingen aning om att Schweiz namnger sin bergstoppar efter kända svenska hockeyspelare!![]()
Det räcker med Bivio, men du har ju naturligtvis rätt på bergstopparna också.
På kartan nedan ser man varifrån och mot vad jag har tagit bilden.
Ja, inte nära Arosa.Påminner om backarna ovan Arosa men hittar inte rätt så det är väl fel?