Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Just det! Det är Olympialøypa till höger, avslutningen på Hafjells härliga 864 meters fallhöjd. Det lutar inte så mycket på toppen, man börjar i grön backe, sedan blått, sedan rött och till sist denna röd/svarta breda fina backe ända ner till gondolliften. Och det finns flera andra fina backar ner, inkl den fina röda Kjusbacken som jag tyvärr inte har på bild. Allt rekommenderas.
Ordet till PC!

Visa bilaga 18368
Men jag gissade ju inte rätt pist, bara skidorten.:oops:
Tänkte ge det som ledtråd.

Jag ska strax på ett flyg igen, försöker leta på Ifånen med risk att jag själv har fel som förra gången…:rolleyes:

Fin rumsutsikt!
Vilket hotell bodde vi på här?
@fredw är tyvärr bänkad eftersom han vet var vi hade bokat.
1652964058244.jpeg

Läbbigt. Brant är ok, smalt är ok, men jag har svårt för "if you fall, you die". Eller är det inte riktigt så illa på den där traversen?

Tack! Visste, att det är Galtiberg, då linjerna ser så svåra ut. Furenalp vad gissning. Är just i gymmet, och efter det här ut för att testa litet linor för min antika Abu Feralite -flugspö (gjort av Fenwick FF blank, jätte bra spö!) Så, har bara några bilder i min mobil.

1. Vad gjorde jag i söndags?
2. Vilket stort fel gjorde jag? Mycket mycket stor!
20220515_142441.jpg

Läbbigt. Brant är ok, smalt är ok, men jag har svårt för "if you fall, you die". Eller är det inte riktigt så illa på den där traversen?
Hört att den kan vara rätt läskig om det är dåligt med snö. När jag åkt den har det alltid känts ok. Man skärper sig, men inte varit risk att slå ihjäl sig om man skulle ha ramlat. Dumt om en skida skulle ramla av och åka iväg däremot...

Tack! Visste, att det är Galtiberg, då linjerna ser så svåra ut. Furenalp vad gissning. Är just i gymmet, och efter det här ut för att testa litet linor för min antika Abu Feralite -flugspö (gjort av Fenwick FF blank, jätte bra spö!) Så, har bara några bilder i min mobil.

1. Vad gjorde jag i söndags?
2. Vilket stort fel gjorde jag? Mycket mycket stor!Visa bilaga 18372
1. Tjärade ekan?
2. Förväxlade ölen med lacknaftan?

Ok förstod inte om jag vann eller inte. Om jag vann så får K skänka snöbollen till någon annnan.

Vette fan hur där i södra finland men här ska man tjära då vårsolen börjar torka … så du e väl 2 månader sen? Ps. Träbåt är för hipsters
Just så är det! Jag var, inte två månader, men minnst en månad för sent! Din tur @Emmis !

Gamla människor vet allt: Om du tvättar mattor efter midsommar, för sent. De skall aldrig bli torra. Om du tänker att gifta dig efter 23, allt för sent! Du bara hittar några luffare, men inte rejäla människor. Lyssna på äldre människor!

Senast ändrad:
Just så är det! Jag var, inte två månader, men minst en månad för sent! Din tur @Emmis !

Gamla människor vet allt: Om du tvättar mattor efter midsommar, för sent. De skall aldrig bli torra. Om du tänker att gifta dig efter 23, allt för sent! Du bara hittar några luffare, men inte rejäla människor. Lyssna på äldre människor!
jag trodde det var nå’t med vitsippor, som inte kommit än, alltså inte syns på bilden - men var tvärtom, @KaitsuH var sen… - får erkänna att trots att haft båtar så länge jag kan minnas, så har inte blivit en träbåt… än…
och @KaitsuH : ja, man ska alltid lyssna på äldre människor!

Tillbaka
Topp