Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nja, den räknar jag lite som samma dalgång som Champagny=La Plagne. Lite lite mer söderut.Pralognan?
Nu är vi i korrekt dalgång, och det bränns ganska så bra.Lanslevillard?
Jadu, hur stor är en storharr? Det vette tusan, men jag tycker nog att 50-55 cm är en storharr. Över 55 är en monsterharr.Bäst att dra mig till Piteälven Trollforsarna efter stor harr. men, hur stor harr är egentligen en storharr?
Var egentligen ute efter Termignon, men ser att det står Val Cenis på både bergfex och Google maps - tills man zoomar in ordentligt.....Val-Cenis. Man får tura upp om man ska åka i den skogen då?
Tack för det, fick verkligen zooma så dök det faktiskt upp ja! Trodde nog att någon skulle gissat på det över natten...Var egentligen ute efter Termignon, men ser att det står Val Cenis på både bergfex och Google maps - tills man zoomar in ordentligt.....
Så det får vi ju godkänna.!
Som jag minns det, räckte det med att skråa lite för att komma dit.
Var det där vi ”tappade bort” Ove?Var egentligen ute efter Termignon, men ser att det står Val Cenis på både bergfex och Google maps - tills man zoomar in ordentligt.....
Så det får vi ju godkänna.!
Som jag minns det, räckte det med att skråa lite för att komma dit.
DET var i Lanslevillard!Var det där vi ”tappade bort” Ove?
Lite irriterad över att vi inte hann besöka det där berget när vi var där, för det är väl Nebelhorn i Oberstdorf? Den dagen blåste bokstavligen bort. Och då borde mellanstationen heta Höfatsblick.Tack för det, fick verkligen zooma så dök det faktiskt upp ja! Trodde nog att någon skulle gissat på det över natten...
Annat skidområde här. Vad heter mellanstationen?
Visa bilaga 18869
Visst är det Höfatsblick ovanför Oberstdorf. Bild från juni, har redan haft med bild tagen från mellanstationen mot toppen.Lite irriterad över att vi inte hann besöka det där berget när vi var där, för det är väl Nebelhorn i Oberstdorf? Den dagen blåste bokstavligen bort. Och då borde mellanstationen heta Höfatsblick.
Stämmer så bra det - snabb retur till Kalle!Lange Wandbahn
De har fällbara broar på tornet, lite som en landstigningsbro på ett skepp. Inte helt ovanligt med såna här mellanstationer på kabinbanor faktiskt.Man undrar hur det där stoppet fungerar upptill? Klättrar man ut ur stolpen i en liknande dörr och tar ett skutt in i kabinen?![]()
Fint, med rutschkana ner!De har fällbara broar på tornet, lite som en landstigningsbro på ett skepp. Inte helt ovanligt med såna här mellanstationer på kabinbanor faktiskt.
Här en på Stanserhorn tex som man kan be dem stanna vid.
Bluematt 1222m – Tourenberichte und Fotos [hikr.org]
www.hikr.org
Precis, kabinen som går upp på Brunni i Engelberg. Längs med klippan där skier’s left i Laub går varianten Lange Wand. Mellanstationen heter Flühmatt.Det är väl Laub där i bakgrunden och kabinbanan heter Luftseilbahn Engelberg-Ristis.
Häpp - Nordwand!!Superfint!
Strax till höger om Silberhorn nära mitten av bilden syns en topp i en närmare kedja. Där finns det liftar mm. Vad heter toppen?
Visa bilaga 18882
Visst är bilden tagen på vägen upp till Fürstein, och det är så klart Brienzer Rothorn jag sökte.Häpp - Nordwand!!
Då är du väl kanske tebaks på Fürstein igen, och emellan dig och de tre har du skidorten Sörenberg med toppen Brienzer Rothorn.
Ja det skulle man ju kunna tro, men detta är liiite lurigare än så....3er Abfahrt?![]()
När jag klickar på deras interaktiva karta heter den faktiskt så!3er Abfahrt?![]()
Häpp!!! Ni har rätt, jag har fel.När jag klickar på deras interaktiva karta heter den faktiskt så!Ser diverse andra namn på olika kartor.