PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Det finns en liten slamkrypare i den här gåtan, men den är optisk.
Man får titta noga i bilden.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du menar för att Schwarzhorn (2670 m) dominerar, men Weissfluh (över 2800 m, kanske sidotoppen på 2830 m som syns) sticker fram där bakom till höger?Det finns en liten slamkrypare i den här gåtan, men den är optisk.
Ja, precis så!Du menar för att Schwarzhorn (2670 m) dominerar, men Weissfluh (över 2800 m, kanske sidotoppen på 2830 m som syns) sticker fram där bakom till höger?
Just ja, -joch också högre.Ja, precis så!
En del av Weissfluh sticker fram där till höger bakom Schwarzhorn. Strax till vänster syns ju även Weissfluhjoch.
Ett riktigt fint skidområde Davos-Parsenn med stora ytor och bra med snöfall jmf med de flesta andra orter. En nackdel är att där är mycket folk förstås.
Bilden tror jag är tagen från toppen av Gruobenalp.
Din tur @Kalle_Luzern !
Rinerhorn är nog riktigt fint efter ett rejält snöfall, det var trevligt även när jag var där tre dagar efter senaste snöfallet. Nästan folktomt område och i stort sett bara schweizare.Riner- och Jakobshorn lockar nog mer än Parsenn iofs.
Tycker jag får det till Bannalpsee. Även om jag tycker Rigidalstock i bakgrunden ser mkt högre ut än vad kartan anger.Eftersom det var för mycket Parsenn för SP byter jag till en relativt färsk bild från ett annat ställe. Vilken sjö var jag ovanför här?
Visa bilaga 19128
Tycker jag får det till Bannalpsee. Även om jag tycker Rigidalstock i bakgrunden ser mkt högre ut än vad kartan anger.
Stämmer det, överlåter jag bilden till valfri spekulant med undantag av "the usual suspects" (ni vet vilka ni är)
Visst är det Bannalpsee, med Rigidalstock bakom. Bilden tagen med lite vidvinkel som nog påverkar intrycket av hur stora bergen är...Tycker jag får det till Bannalpsee. Även om jag tycker Rigidalstock i bakgrunden ser mkt högre ut än vad kartan anger.
Stämmer det, överlåter jag bilden till valfri spekulant med undantag av "the usual suspects" (ni vet vilka ni är)
Var visst lite snabb där...Visst är det Bannalpsee, med Rigidalstock bakom. Bilden tagen med lite vidvinkel som nog påverkar intrycket av hur stora bergen är...
Bilden (nästan) fri då! Eller rättare sagt, så har Herr Varmkorv redan lagt upp en!![]()
Slut sedan länge......
Du kan få låna bilder från Parsenn om du vill….Slut sedan länge......![]()
SP har ju oftast rätt…Var visst lite snabb där...
Helt rätt, har du bott på varenda hotell i hela alperna?SP har ju oftast rätt…Best Western i Feldkirch?
Inte riktigt... Såg väl alla att det är Säntis i bild, eller?Helt rätt, har du bott på varenda hotell i hela alperna?![]()
![]()
Schruns?Sorry att ni fått vänta. Blev tvungen att jobba lite fokuserat på morgonen, så jag hade inte tid för det som är viktigt på riktigt, dvs den här tråden. Dessutom var jag tvungen att stämma av med @STORPOTATEN vad som är rätt svar innan jag vågade lägga upp min skidbild. (Han är därmed tyvärr diskad från att gissa, men får självklart hjälpa till med ledtrådar, om det mot all förmodan skulle behövas….)
Så vart är bilden tagen?
Visa bilaga 19154
Vet inte om Hajk gått och gömt sig igen, så jag svarar:Schruns?
Helt rätt! Millenium Cross i Skopje. Din tur @zingo11Millennium Cross?
Tog mig inte till Chessiloch, gick lite intressantare stigar än så upp på Schwändiliflue. Men åker nog tillbaka och bockar av Chessiloch och bjuder på bild här då.Augstmatthorn med Ibex (stenbockar)?
Tagen vid en utflykt till Chessiloch nära Flühli? Haglere upp till vänster? Lilla byn Sünneli i mitten av bilden?
Visa bilaga 19163
Visa bilaga 19164