Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Det här var en intressant utmaning i outforskade trakter.
Skidområde Super St Bernard.
Högst i bilden är väl (även om jag är osäker på om man ser allra översta delen av toppen) Petit Combin 3663 m.

EDIT: Jag läser att skidorten är stängd?

Det här var en intressant utmaning i outforskade trakter.
Skidområde Super St Bernard.
Högst i bilden är väl (även om jag är osäker på om man ser allra översta delen av toppen) Petit Combin 3663 m.

EDIT: Jag läser att skidorten är stängd?
Väldans snyggt gjort! (y)
Jag fick det också till den "lilla combinen" av alla "combiner" som finns i massivet.
Våra turturduvor är på väg till munkarna uppe i det välkända hospicet vid Grand St Bernard. Samma munkar vi tidigare sett på bild spelandes ishpckey i La Tzoumaz.

Ja, skidorten stängde för ett gäng år sedan, kommer dock inte riktigt ihåg när.
Bilden är din @PisteCarver

Senast ändrad:
Vi kör vidare på temat att namnge högsta bergstoppen, och nu ska vi ännu högre än Petit Combin.
1668080773531.jpeg

Den pyramiden är ju rätt lätt att känna igen. ;) Och mindes att vi hade snö ungefär så långt ner i september.

Från vilken lift tog jag den här bilden?
1668106863939.jpeg

Jag tänker att vi lägger upp så lätta bilder att det är under hans värdighet att svara på gåtorna! ☝️ ;)

Den har jag redan testat, har ni inte märkt det? Fungerar på fler än PC, ingen nämnd, ingen glömd... ;)

Nejdå, jag förstår att fenomenet att avvakta med svar beror på altruism och vilja att släppa in fler än "the ususal suspects" i tråden. Och ibland brist på bilder med snö på (Hawk?).

Rätt, ni verkar kunna ett och annat berg
Nåt stackars berg lyckas man känna igen då och då i alla fall. :)
Kul med nytt fräscht blod i tråden i alla fall! @skiturner332

Nu vill jag veta vad detta hotell heter? Säkert helt omöjligt för de allra flesta, men vet då att byn som hotellet ligger i, ser vi också på bilden. Japp, typ hela byn.
Sedan kan jag meddela att de på hotellet gör sin egen grappa, och har jag någon gång druckit en riktigt bra och god grappa, så var det här. Riktigt fin och len. Nästan värt ett besök bara för grappan!
1668152642807.png

Påminner om Villa Thöni i Trafoi men den byn är nog för stor.

Jaha, trevlig liten by, troligen i Italien, där SP varit, där man serverar grappa och där det finns fin skidåkning. Då är vi möjligen nere på ett tvåsiffrigt antal byar... :-) Möjligen. Alperna är en fantastisk plats på jorden.

Senast ändrad:
Påminner om Villa Thöni i Trafoi men den byn är nog för stor.

Jaha, trevlig liten by, troligen i Italien, där SP varit, där man serverar grappa och där det finns fin skidåkning. Då är vi möjligen nere på ett tvåsiffrigt antal byar... :) Möjligen. Alperna är en fantastisk plats på jorden.
Jag tar Thöni som en gissning och konstaterar att det ej är korrekt samt att man belönas med ledtråd när man gissar.
Här ser man dalen, byn, och lite betong, från högre höjd.
1668158046957.png

Senast ändrad:
Paramont? Omålat isf vad det verkar…
Och då tog Kalle fram sitt excel-ark, SP-fliken och kolumnen "Italienska små-hålor"... :LOL:
Visst är det Hotel Paramont i Val Grisenche! Väldigt enkelt men trevligt hotell med god mat. Och grappa förstås.
Bakom husknuten reser sig mäktiga Testa del rutor med sina 3486 möh.

Över till Schweiz!

Hahah, önskar att jag hade haft ett Excel-ark. :ROFLMAO: Sitter på flygplats… Andra bilden hjälpte ju en hel del.
Var tog jag den här bilden häromdagen?
1668161835087.jpeg

Senast ändrad:
Och då tog Kalle fram sitt excel-ark, SP-fliken och kolumnen "Italienska små-hålor"... :LOL:
Visst är det Hotel Paramont i Val Grisenche! Väldigt enkelt men trevligt hotell med god mat. Och grappa förstås.
Bakom husknuten reser sig mäktiga Testa del rutor med sina 3486 möh.

Över till Schweiz!
men där finns väl inga liftar - var du på toppturssemester..?

synd det int evar fråga om vilket berg, som choklas ätare kännder jag igen detdär.. men det är säkert taget i Luzerns bussterminal?

Ser ut att vara taget på en flygplats eller i en mässhall under uppbyggnad eller nermontering.
Jag gissar vilt på Zürich Messe där just nu Auto Zürich Car Show pågår eller Zürich Kloten Flughafen.

synd det int evar fråga om vilket berg, som choklas ätare kännder jag igen detdär.. men det är säkert taget i Luzerns bussterminal?
Källaren vid bahnhof Luzern som även är knutpunkt för massa busslinjer ja. De höll på att bygga upp någon reklammonter, se om den står kvar nästa gång jag passerar.

Bilden är din @Emmis

Tillbaka
Topp