Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

kopia.JPG

Var står jag när jag tar den här bilden?

Du står väl mittemot Lyskamm 4533 m (bakgrunden) i Zermatt?

EDIT: Någonstans i närheten av Gornergrat, Hohtälli eller Stockhorn säger riktningen mig.

Då borde du haft med 396 m, sjöytans genomsnitts höjd. ;) Min känsla är att vi är högre än så.

Ja fast fru PC lär ha bra zoom och många pixlar i sin kamera och man ser en del berg från Bodensjön... Men du har nog rätt. Och med tanke på alla topparna i bakgrunden misstänker jag att det är PC själv som komponerat bilden. 🤔 :)

Ja fast fru PC lär ha bra zoom och många pixlar i sin kamera och man ser en del berg från Bodensjön... Men du har nog rätt. Och med tanke på alla topparna i bakgrunden misstänker jag att det är PC själv som komponerat bilden. 🤔 :)
Inget modifierat med bilden, den är tagen med min förra mobil under en jobbresa där jag var ensam.

Du kanske står på kajen utanför Seehotel du lac i Weggis?
Das ist 100% richtig!(y)
Jag bodde även på det hotellet.
Mycket fin liten stad med ett vackert läge!
Den sluttande halvön i bilden har ju även varit med på många av @Kalle_Luzern ’s bilder. Klassisk vy när man tittar söderut över Vierwaldstättersee.
Kanske Kalle kan berätta varför just den lilla staden Weggis är så populär att besöka för asiatiska turister?:unsure:

Din bild @STORPOTATEN !

Das ist 100% richtig!(y)
Den sluttande halvön i bilden har ju även varit med på många av @Kalle_Luzern ’s bilder. Klassisk vy när man tittar söderut över Vierwaldstättersee.
Kanske Kalle kan berätta varför just den lilla staden Weggis är så populär att besöka för asiatiska turister?:unsure:

Din bild @STORPOTATEN !
Jo, när Bürgenstock dyker upp blir det lätt att ta ut vinkeln. :)
Har dåligt med tid dessa dagar, kör på med valfri skidåkare med undantag av the usual suspects. ☝️

Das ist 100% richtig!(y)

Din bild @STORPOTATEN !
Ja, bra fråga. Är ju en söt liten ort (skulle inte kalla den stad kanske), lite lagom långt med båten från Luzern, fin utsikt över sjön som synes. Dessutom finns ju kabinen upp till Rigi Kaltbad i Weggis.

Medan någon letar i sitt bildarkiv så gjorde jag det också... Pausbild alltså. En hagelstorm i Sydney, det hagelkorn jag har i handen hann smälta till ungefär hälften så stor som de största jag såg (som var typ större än golfboll)

1668609180073.jpeg

Jag skrev faktiskt 1789 först men hann ändra det så fort att det inte syns… 🤓

Torka i bildarkivet så det blir en lätt krystad fråga, med betoning både på lätt och krystad, men åtminstone med alpin anknytning.
Bilden är från centrala delar av en stad som stått värd för vinter-OS. Vad heter staden?

1668616007049.jpeg

Owe i Hollywood?! 🧐 En by som heter Otto?
Det finns tydligen ett ”Otto’s Run” i Sun Valley men fallhöjden på 100 meter känns fel. Och i Nevados de Chillan finns en sittlift som heter Otto.

Senast ändrad:
Det ser ut som Monte Rosa berg tycker jag. Och byggnaden har ju de där typiska störarna för Valsesia med omnejd så....dags att ta fram kartan tror jag. :)

Tillbaka
Topp