MrHotDog
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Stämmer bra, ett trevligt åk men som kräver lite uppför innan man kommer över kammen.Valle d'Otro?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Stämmer bra, ett trevligt åk men som kräver lite uppför innan man kommer över kammen.Valle d'Otro?
Då borde du ha klarat bildgåtan.Jag har nog åkt dess föregångare när vi var i Maria Alm nån gång runt 1980...
Stämmer bra det.Det skulle kunna vara Sonnbergbahn som leder ner till en liten håla som heter Unterberg/Aberg?
Nej det är det inte, men du är ju nära!det är väl Midnuten 1443 och Skaulen 1540..?
Ahaa, Bös Fulen!!Nej det är det inte, men du är ju nära!
Ledtråd: Det näst högsta berget har ett lite ”fult” namn.
Strålande och korrekt!Monsaskukken, 1578 m? Sen finns en knöl i närheten utan namn som är 1608 m.
e de dendär som kör över genevesjön? isf genve citty till BellevueInte orkat kolla upp alla eventuella "fräcka" namn på bergstoppar i den här bilden.Så frågan blir: Var kommer färjan mitt i bild ifrån, och var är den på väg?
Visa bilaga 20716
Nej, det är det inte.e de dendär som kör över genevesjön? isf genve citty till Bellevue
Nu närmar det sig, men inte rätt.Gissar på båten mellan Langenargen och Arbon, Bodensjön.
Meersburg-Konstanz?Nu närmar det sig, men inte rätt.
Nej. Tips, det är en färja som även tar bilar.Meersburg-Konstanz?
Romanshorn-Friedrichshafen?Nej. Tips, det är en färja som även tar bilar.
Edit: men det gör visst Meersburg-Konstanz också, där lärde jag mig något nytt.![]()
Där satt den. Bilden tagen vid strandpromenaden nära slottsparken i Friedrichshafen.Romanshorn-Friedrichshafen?
Tack @Kalle_LuzernDär satt den. Bilden tagen vid strandpromenaden nära slottsparken i Friedrichshafen.
Ser ut som i sportgastein.
Precis så är det!Ser ut som i sportgastein.
Tack för att jag slapp hitta en karta! Har varit många ggr i "sporten"...Precis så är det!
Din tur!
Spot on! Vackert vid sjön där!Zell am See
Ja, ser onekligen fint ut! Önskar jag hade en dagsfärsk bild, men mycket moln så ser inte mycket av topparna. 22 cm nytt senaste dygnet på Titlisboden, 2149 möh.Spot on! Vackert vid sjön där!
Över till bild med nysnö?
tyckert det ser ut som Zermatt, men så enkelt är det väl inte?Ja, ser onekligen fint ut! Önskar jag hade en dagsfärsk bild, men mycket moln så ser inte mycket av topparna. 22 cm nytt senaste dygnet på Titlisboden, 2149 möh.Nog mer på toppen och imorgon öppnar de igen efter årliga underhållet på Rotair.
Rotade i arkivet lite. Vad heter byn där nere?
Visa bilaga 20729
Jo, så enkelt är det.tyckert det ser ut som Zermatt, men så enkelt är det väl inte?
Jaså, uppifrån pisterna från Schwartzsee gissar jag.
Yes. Majty mountajns.En känd ort! Lagt till några bilder...