PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Skrev jag ju från början ju.Klämde in en ledtråd men nu är du ju på rätt plats så det blir din bild. Varsågod!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Skrev jag ju från början ju.Klämde in en ledtråd men nu är du ju på rätt plats så det blir din bild. Varsågod!
Wow, det var snabbt svarat!1. Larnachalm
2. Visa bilaga 21142
3. Här friade du till fru PC genom att stoppa in ringen i hennes kladdiga kyckling. Lyckan var gjord när den upptäcktes i flottet och sedan dess har det blivit åtskilliga kycklingar under bältet för familjen PC.
![]()
![]()
Det är svårt att bomma Hochkrimml, ser nästan plattare ut än Skåne.Wow, det var snabbt svarat!
På 1 och 2 har du naturligtvis helt rätt!
På Larmachalm på Königsleiten äter man Alpernas kanske bästa saftiga färskgrillade kyckling till en fantastisk utsikt!
På 3 har du tyvärr helt fel (men bra gissat!).
Du får självklart rätt @STORPOTATEN och får lägga upp nästa bildgåta!
Sommardäcken??Hmm jag kan ta en bild på pjäxbagarna i källaren...kanske kunde bli en gåta...
Sommardäcken??![]()
Då skulle jag vilja påstå att ni är uppe och snurrar runt i Parsenn/Davos.?
Icke sa Nicke!Då skulle jag vilja påstå att ni är uppe och snurrar runt i Parsenn/Davos.?
Näe, här skojas det inte är jag rädd..Icke sa Nicke!
Du skojar väl inte med mig?
Du har ju varit där bilden bilden är tagen.
Och det var soligt när du var där.![]()
Nu blev det rätt.Näe, här skojas det inte är jag rädd.. :-(
Men om jag tar av mig skygglapparna och säger Kaunertaler Gletscher då?![]()
Hektiska dagar....Nu blev det rätt.
Karlesjochbahn syns i bilden.
Nu får du lägga upp en bild så att jag slipper vara ”stand-in” igen.![]()
Flarne, vem är det?Dammen!!!!! ;-)
Med din bästis Flarne!!!!![]()
Men ni verkar/verkade vara bra kompisar ändå.Hahaha...legenden om Flarne ja. @flarne är faktiskt medlem här, men hans intresse för skidåkning svalnade lika snabbt som det blommade upp.![]()
Häpp, det var det värsta. Hade jag helt glömt bort.Men ni verkar/verkade vara bra kompisar ändå.
Tänk vad det finns gammalt samlat damm som kan virvla upp här när man rotar i gamla trådar!
Det fanns en föregångare tråd till denna som hette ”Gissa Berget”, och där var du och härjade redan för 13 år sedan!
EDIT: Förstår att den tråden snabbt dog ut, dina sparringpartners där var ju helt chanslösa mot dig.![]()
Sök på Flarne i den där slangopedian....så får vi den korrekta ....ehhh... Näe. Eller?Jag minns också den där bilden på stackars Flarne i uppförsbacken, och jag som är född och uppväxt i Gbg reagerade litet på det där "smeknamnet"....
![]()
Näe, inte denna gången, men en av dem har skidats.Ni har precis åkt någon rälig ränna uppifrån vänster.
Skidorten är Verbier.
”Magic”? Jag sitter med Ifånen som verktyg….Näe, inte denna gången, men en av dem har skidats.
Och visst är det Verbier. Såå sugen på att åka tillbaks, det var et tag sedan nu. Men den där jevvla swiss-francen alltså...
Show us your magic @PisteCarver
Japp, så är det.Michigansjön?
Att du inte bänkade mig där?!
Precis det säger Google också…Jahapp....den "Lettiska samlingen" visas på Malmö konstmuseum säger Google.
Men vattendrag? Slottsgraven?![]()
Tror inte på bänkning längre efter mina senaste bilder som legat dygnsvis…Att du inte bänkade mig där?!![]()
![]()
Näe, bänkad eller inte så är det ibland ingen som svarar...Tror inte på bänkning längre efter mina senaste bilder som legat dygnsvis…![]()
Gissar på Le Tour, finns absolut liknande off-pist där i alla fall.Näe, bänkad eller inte så är det ibland ingen som svarar...
Vi provar den här då, @Hawk100 i en vänster, men vilket skidsystem?
Och ja, klantig fotograf (undertecknad) som lyckades kapa toppen i bakgrunden.
Visa bilaga 21187
Budet ligger på Le Tour.Gissar på Le Tour, finns absolut liknande off-pist där i alla fall.