Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Ha! Har du ens läst Freeride intervjun med Stenmark?
Han fick frågan om han åkte puder-offpist, och jodå det gör han gärna.... fast bara med pistskidor!
Bredlagg hade han provat engång men det var tråkigt, som att åka på skare på vårsnö.... ingen deep-snow-feeling.😜

Och med mina 99 mm sjönk jag ner 30 cm i minus 14 graders fluffet i Pitztal, de va gött, så det så!😉
Skulle aldrig ha slängt mina Blizzard V20 Thermo RS.....🤬
Inte hunnit, prioriterat after work. 🤪 I mjuk snö kan man ju åka vad på som helst. Vad åker du på i bristande skare eller kartongsnö? Eller om det är som en crashed ice bana i 500 fhm? Åker man åk med över 1200 fhm måste man klara alla möjliga fören.

Tackar! Vi kör en lätt en, var e bilden tagen?

Bilagor

• B351ECDF-BEC4-469A-9C33-3D7A27322000.jpeg
    B351ECDF-BEC4-469A-9C33-3D7A27322000.jpeg
    348.5 KB · Besök: 85
Har inte tid att rota rätt på något rimligt för tråden, planerar morgondagens tur. Fritt fram för nån annan, helst nån som inte haft så många bilder förr ;)

Snygg bild! Jag har väl bänkat mig själv tillräckligt nu? ;)
I Steinberg i Engelberg? Eller möjligen att ni gått över den så kallade Kniven mot Reissend Nollen och tagit ett åk ner på nordsidan där?

Snygg bild! Jag har väl bänkat mig själv tillräckligt nu? ;)
I Steinberg i Engelberg? Eller möjligen att ni gått över den så kallade Kniven mot Reissend Nollen och tagit ett åk ner på nordsidan där?
Tackar! Visst är det Engelberg - och med min en kombination av min notis (där det bara står skrivet "Never Sun", vilket av bilden av att döma är ett rätt missvisande namn på åket) och lite googlande så verkar Steinberg stämma perfekt det också :p

Tackar! Visst är det Engelberg - och med min en kombination av min notis (där det bara står skrivet "Never Sun", vilket av bilden av att döma är ett rätt missvisande namn på åket) och lite googlande så verkar Steinberg stämma perfekt det också :p
Så här års kunde hela Steinberg heta "Never Sun". 😅 Även delen som kallas det får trots namnet lite sol senare på säsongen...

Var har vi hamnat här?
IMG_0122.JPG

Senast ändrad:
Så här års kunde hela Steinberg heta "Never Sun". 😅 Även delen som kallas det får trots namnet lite sol senare på säsongen...

Var har vi hamnat här?
Visa bilaga 21376
Ok ok ok.
Du är i skuggan av Gemsstock och tittar över till andra sidan på liftarna och tåget mellan Andermatt till Sedrun.

Senast ändrad:
Det är Telesiege Traversee på Bellecote, och den gör det möjligt att nå några freeride runs ute till vänster, bl a ”du Rochu”.

EDIT: Vet inte om det är freeride rutter kanske ”bara” svarta pister?
Du Rochu, Bellecote och röda Combe.

Det är Telesiege Traversee på Bellecote, och den gör det möjligt att nå några freeride runs ute till vänster, bl a ”du Rochu”.

EDIT: Vet inte om det är freeride rutter kanske ”bara” svarta pister?
Du Rochu, Bellecote och röda Combe.
Det är korrekt lift, men du har inte hittat "det speciella" ännu. Det som får @Hawk100 att nästan maniskt åka hit i vinter...

Liftarna på Bellecotte (varav en syns på bilden) ska tyvärr rivas efter den här säsongen. Placeringen av den nya gondolens bergstation kommer göra det betydligt besvärligare att komma åt stora åk som Cul du Nant….
Sista chansen den här vintern alltså!!!

Liftarna på Bellecotte (varav en syns på bilden) ska tyvärr rivas efter den här säsongen. Placeringen av den nya gondolens bergstation kommer göra det betydligt besvärligare att komma åt stora åk som Cul du Nant….
Sista chansen den här vintern alltså!!!
Och där har vi svaret till varför @Hawk100 maniskt måste till LP i vinter - liftarna rivs och ersättaren dras annorlunda. Sista chansen att hyfsat lättillgängligt utföra det magnifika åket Cul du Nant som vi sett fler bilder på tidigare. Bjuckar på tre av dem här nedan.
Hugade spekulanter - boka in er innan det är för sent!!

1671454348952.png

1671454416370.png

1671454484110.png

Bilden till @Hawk100

Senast ändrad:
Från höga berg o magnifika åk till lite mer after-skibetonat.
Bra offpist-åk= La Plagne!
Bra afteski-snacks = apperitivo i Courmayeur!
Men var i Courmayeur hittar man bäst fulla bord med sånt här??
1671460989468.jpeg

Snödjup

Tillbaka
Topp