Hawk100
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Platt som ett vattenpass.... Märkligt va??? ;-)Ser väldigt flackt ut.....![]()
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Platt som ett vattenpass.... Märkligt va??? ;-)Ser väldigt flackt ut.....![]()
Mycket. Men föredömligt gles skog!Platt som ett vattenpass.... Märkligt va??? ;-)
Ofan. Och jag som precis kollade kartorna över Kläppen...Tråden är på väg att försvinna från förstasidan så ni får en liten ledtråd. Det är inte i Norden.![]()
Ok, vad har vi här nu då? Inte en aning. Känner inte igen mig.Var är vi nu och har en trevlig dag?
Visa bilaga 21694
Vi är inte där nu men på andra sidan pölen är rätt.Ok, vad har vi här nu då? Inte en aning. Känner inte igen mig.
Men om bilden är "nu", som i nu så är ni ju "over there". Och då finns det väl inte speciellt många skidorter med åkning så högt ovan trädgränsen.
Valdez? Haines?
Fel landKicking Horse?
Rätt land fel delstat.Breckenridge?
Har du sett Kalles gissning?Rätt land fel delstat.
Rätt sorry hade missat.Alyeska?
Uppe vid din favoritplats - Jochpass.Var finns den här terassen?
Visa bilaga 21721
Visst är det så. Första gången jag var där, en svinkall dag i januari 2011. Strax efter jag tagit bilden dog telefonen så fick gå in och tina upp den. Jag var nybörjare och det var 25 cm nysnö i pisterna, så jag frös bara i den gamla skraltiga 2-stolsliften från Engstlensee (nu utbytt med en modern 6-stolslift).Uppe vid din favoritplats - Jochpass.
Snygg bild!Var finns den här terassen?
Visa bilaga 21721
Nope, fel land.Passo del Tonale?
Visst är det Gurglertal där nere, och vi ser Obergurgl skymta. Om jag inte missminner mig befinner vi oss här strax nedanför Top-Express.Kan det vara stället söder om Sölden med det ”intressanta” namnet? Gurgl?
Ingen aning säger du? Drar du den om björnen i Bokskogen också?Ingen aning, men är det inte ”ön” Säntis som ligger i siktlinjen ännu längre bort?
I kväll serverar hotellet fondue till sina halvpensionsgäster, mycket trevligt.
Också trevligt värdpar med många järn i elden, de driver en liten pension, öppen restaurang, i morse så var det herrn i huset som skötte hela frukosten inkl. steka ägg och bacon till alla på beställning, och idag uppe i skidområdet så träffade vi på honom när han jobbade som skidlärare.![]()
Nej, nej, riktig köttfondue!Ostfondue, eller någon annan typ? Visste inte att de höll på med det i Österrike, men du är ju nära gränsen.
Det är ju Insel Rigi .
Ujujuj....allldeles för brant. Alldeles för högt. Alldeles för långt.Jaja, sitt nu inte där och surra utan ta och knata upp till... upp till... ja, upp dit med dig!![]()
![]()
![]()
Ja, närmare bestämt 2700 fhm säger mitt ögonmått mig….Ujujuj....allldeles för brant. Alldeles för högt. Alldeles för långt.![]()
Pfff, not even close. 2756 meter är det. Juh.Ja, närmare bestämt 2700 fhm säger mitt ögonmått mig….![]()
Va, kom jag med någon påminnelse?De har äntligen slutat snurra Last Christmas överallt, så kommer du med en sån påminnelse?Fint där i Saas-Fee är det ju iaf, med Dom som tronar över byhålan.
Videon är ju inspelad i Saas-Fee...Va, kom jag med någon påminnelse?