PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Schneehüenerstock?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det var säkert inte illa det heller.Nej. Faktiskt bara varit där på sommaren.
Mycket riktigt. Direkt tillbaka till @PisteCarverSchneehüenerstock?
Verkligen inte. Gillar vyn mot Casanna.Det var säkert inte illa det heller.
Ja, det är byn Graun vid Reschensee som tvångsevakuerades under 40-talet. Man demolerade hela byn utom kyrktornet, och dränkte sedan byn när man fyllde reservoarsjön.Lago de Resia
Kraftbolagen har väl byggt dam, precis som man förstört stora delar av Norrlands fiske/forspaddling
Tur det gick att göra sånt förr, annars hade IT suttit ännu mer i knät på Putin nu…Ja, det är byn Graun vid Reschensee som tvångsevakuerades under 40-talet. Man demolerade hela byn utom kyrktornet, och dränkte sedan byn när man fyllde reservoarsjön.
En sorglig historia.
Här kan man läsa mer om hela bakgrunden och vad som hände:
Visa bilaga 24342
Din bild @Ivo del Scandi !
Vad är det som händer @Ivo del Scandi , är det verkligen ingen som känner igen fjället där borta?Vad heter fjället?
Och vilken topp står jag på?
Ska inte du packa och ge dig iväg till Les Trois Vallees?Vad är det som händer @Ivo del Scandi , är det verkligen ingen som känner igen fjället där borta?![]()
Är ju inte helt säker, men nog ser det ut som Skutan tycker jag. Med karakteristiska Blåsten till vänster.Helags, eller? Från Dunsjöfjället?
Vintern är ju äntligen invigd och knät höll bra, så det packas för fullt!!Ska inte du packa och ge dig iväg till Les Trois Vallees?![]()
Bon ski!Vintern är ju äntligen invigd och knät höll bra, så det packas för fullt!!![]()
Jösses, det har jag inte tänkt på!!Bon ski!Men tänk på att alperna kan vara lite mer utmanande än grön backe i Kläppen.
![]()
ska det behöva ta så lång tid att känna igen norra Europas mest kända skidberg??Är ju inte helt säker, men nog ser det ut som Skutan tycker jag. Med karakteristiska Blåsten till vänster.
Det är kanske inte jättemånga här som sett Skutan från Mjölkvattsfjället? Men Blåsten är ju svår att missa, så tog max en minut.K
ska det behöva ta så lång tid att känna igen norra Europas mest kända skidberg??
Bilden tagen 5 mil norrifrån på toppen av Mjölkvattsfjället
Över till @STORPOTATEN![]()
Yes, din tur @Kalle_LuzernMont Gelé, 3023 m?
Silberhorn så klart ja. Med den välkända 4000-metaren Wengen-Jungfrau till vänster.
Kul gåta, kanske borde köra den omvänt med utsikten från mitt vardagsrum?Då får vi se om den här bilden är svår nog för att klara hela påskhelgen.
Finns det någon/några toppar i den här bilden som är högre än Kebnekaise?
Om ja, markera vilken/vilka.
Visa bilaga 24372
Alltid kul att spana berg! Men omvänt från ditt vardagsrum blir nog ganska jobbigt har jag en känsla av....Kul gåta, kanske borde köra den omvänt med utsikten från mitt vardagsrum?![]()
Kebnekaise lär inte vara mer än 2096 möh nuförtiden. Det var väl länge sedan Keb var högre än 2115 m.Alltid kul att spana berg! Men omvänt från ditt vardagsrum blir nog ganska jobbigt har jag en känsla av....
Kan det vara 2 toppar?
Visa bilaga 24373
Edit: Med nya mått blir ju även Högronden 2115 aktuell. Sydtoppen är ju inte längre högst på Keb...juh.![]()
Inte i min nedskurna bild, men på din sticker den upp till höger.Kebnekaise lär inte vara mer än 2096 möh nuförtiden. Det var väl länge sedan Keb var högre än 2115 m.
Syns Högronden i bilden då?
OK, Master Class demo av dig i hitta bilden tråden innan alpresan?Inte i min nedskurna bild, men på din sticker den upp till höger.
Det blir en glad Potat, som känslan är just nu!OK, what's up next @STORPOTATEN !
Stubai, javisst. Vassego.Lite ovanför Dresdner hütte i Stubai?
Va? Lördag 15:31 och inte ett endaste svar!? Du gillar verkligen att hålla i dina bilder @Kalle_Luzern ..Fint, snabbt, påskpuder. I vilket åk?
Visa bilaga 24381
Skyller på alla som är i franska alperna med massa nya bilder och ändå inte svarar!Va? Lördag 15:31 och inte ett endaste svar!? Du gillar verkligen att hålla i dina bilder @Kalle_Luzern ..![]()
Visst är det skier’s left i Steinberg. Ca 15 cm nytt på ganska glatt bas i lördags så vi lät några hugade spåra de branta ställena innan vi skråade över dit de flesta inte hittar och hade egna spår i det nya i några hundra höjdmeter.Steinberg?