Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Då undrar jag var jag står och tar denna bild?
1683352517137.png

Mellan Zell am Ziller och Gerlos, men de flesta liftarna går ju inte riktigt till topparna. :unsure: Isskogel?
Ja, Isskogel är rätt svar.(y)
Och den högsta delen av toppen (som är rätt platt och bred) ligger lite vid sidan av liften.
Och härifrån drar man beroende på vad klockan är, direkt ner till Seppi’s för lunch eller vidare till Königsleiten för områdets bästa skidåkning.

Har du åkt skidor idag?
Blir det någon dagsfärsk bild, kanske?

Ja, Isskogel är rätt svar.(y)
Och den högsta delen av toppen (som är rätt platt och bred) ligger lite vid sidan av liften.
Och härifrån drar man beroende på vad klockan är, direkt ner till Seppi’s för lunch eller vidare till Königsleiten för områdets bästa skidåkning.

Har du åkt skidor idag?
Blir det någon dagsfärsk bild, kanske?
Har åkt lite i dag, fint väder och 2-3 cm puder från ett åskregn under natten på toppen, hårt i mitten och slush i botten. Högt tempo i åkningen, så tog inga bilder. Och en bild från toppen av Titlis hade ju varit lite för enkelt nu. 😅 Så en bild där Titlis syns, men tagen från vilken topp? Lite svettigare att ta sig till den här, minst 500 fhm får man räkna med att stå för själv...
IMG_0766.JPG

Har åkt lite i dag, fint väder och 2-3 cm puder från ett åskregn under natten på toppen, hårt i mitten och slush i botten. Högt tempo i åkningen, så tog inga bilder. Och en bild från toppen av Titlis hade ju varit lite för enkelt nu. 😅 Så en bild där Titlis syns, men tagen från vilken topp? Lite svettigare att ta sig till den här, minst 500 fhm får man räkna med att stå för själv...
Visa bilaga 24825
Spielauerstock?

Det är ju inga skidmetropoler du har hittat där... men de ligger lite till vänster i förhållande till din bild och heter Col de Marcieu och St. Hilaire.

Dags för en riktig snö- och bergsbild då.:)
En viss "Schweizer" och en viss "Kartoffel" känner kanske på sig att de kan ta lite paus och ge övriga en chans, när jag frågar vilket skidområde som jag har fotat denna dag med Kaiserwetter?
1683573727747.png

Jag tror att vi är här.
Tur att det skrivs utförliga artiklar om skidåkning i Österrike på freeride ;-)

Visa bilaga 24860

Ha ha.... ja där ser man!
Det börjar svårt att hålla koll på vilka bilder som man har haft med i den här tråden. De där två bilderna har jag tagit vid exakt samma tillfälle.
Kul att du har läst min artikel, även om mina "skidäventyr" är lite mer mainstream än dina.;)

Kanunertaler Gletscher var alltså svaret.
Över till @Bgn !

PS. Om du lägger upp en alldeles helgfärsk bild så har jag insider-info var du har varit.;)

Tillbaka
Topp