Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

OK!

1. Vilken skidort?
2. Vad heter den markerade pisten?

1685620896791.jpeg

Det är inte möjligen samma skogiga pister som man kan skåda från La Rosières soliga vidder?

Det är inte möjligen samma skogiga pister som man kan skåda från La Rosières soliga vidder?

Nope, det är det icke.

Blir det litet Ghost nu till fredagsmyset? ;)
Nej nej, inget Ghost idag. Nu måste vi ju spela in @PisteCarver så det blir lite fredagstango!

Och med det sagt undrar jag vad liften till höger heter?
1685711336031.png

Så här ser det ut när man går upp till liften vid skidområdets dalstation, finns ett par ledtrådar...
1685782645661.png

Uppe i skidområdet ser omgivningarna ut så här:
1685866748413.png

Senast ändrad:
Nej nej, inget Ghost idag. Nu måste vi ju spela in @PisteCarver så det blir lite fredagstango!

Och med det sagt undrar jag vad liften till höger heter?
Visa bilaga 25060
Det är tyvärr alldeles för svårt, jag klarar bara bildgåtor med Kaiserwetter.☀️😎
Fredag eftermiddag och kväll är dessutom knökfulla med aktiviteter här, så jag hade varit tvungen att avstå ändå.
Men om fredagstango önskas så kan jag i alla fall bjuda på lite "disco-tango" från vårt kära grannland här nere.🇩🇰💃🕺;)

Det är tyvärr alldeles för svårt, jag klarar bara bildgåtor med Kaiserwetter.☀️😎
Fredag eftermiddag och kväll är dessutom knökfulla med aktiviteter här, så jag hade varit tvungen att avstå ändå.
Men om fredagstango önskas så kan jag i alla fall bjuda på lite "disco-tango" från vårt kära grannland här nere.🇩🇰💃🕺;)
Äntligen!!! 😍🤩😍

Ursäkta dröjsmålet, var ute och slarvade över långhelg. Här blev man nästan nervös att ett eldigt öga plötsligt skulle börja spana på en från toppen av tornet. 😅 Var?
1686026745972.jpeg

Tackar! Jag har inte hunnit resa, bara fiskat här nära. Men, vad är den här lokala delikatessen från Kouvola? Sommarens absoluta toppsäljare här. Jag är nästan säker på, att sådant kan ni inte köpa i Sverige, inte ens i Brugge. Mycket bra med litet starkare och mörkare öl. Gratulerar på nationaldagen!
IMG_20230606_102131.jpg

Senast ändrad:
Vad heter samhället som syns nere vid fjorden? Bonus för vilken topp jag varit på.

Bilagor

• version=1&uuid=5C517E48-0BFD-4156-8C00-BBB1E40DAE71&mode=compatible&noloc=1.jpeg
    version=1&uuid=5C517E48-0BFD-4156-8C00-BBB1E40DAE71&mode=compatible&noloc=1.jpeg
    289.1 KB · Besök: 84
Snygga berg där!
Här också lite speciella berg. Bilden är tagen i ett litet skidområde, vilket?
1686070965514.jpeg

Edit: ledtråd, det är i min hemmakanton.

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp