Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

IMG_5511.jpg

Tar en enkel: Vad heter byn i nederkant av bilden?

Är det inte från Marbachegg?
Edit: Jisses... Får också känslan att Hawken visste men inte ville vinna...
Ha ha, visst ville jag vinna, men Marbach justerade jävla autokorrekt till Maebashi…!! 🤯
Och det märkte jag inte förrän jag tryckt på skicka, men när jag två sekunder senare skulle gå in och rätt till det så dig batteriet i telefonen… 😒
Män ja ä inte bitter….

Alright, står och vattnar blommor i dödshettan. Om man ändå bodde i Alperna så man kunde kyla ned sig! Hur som, ny bildgåta kommer, men det kommer dröja 1-2 timmar 🌺

Kanske inte så lätt för de flesta? :unsure: Vart: mot SO. 😜
Sihlsee, med Druesberg och kanske Glärnisch Silberen som sticker upp... Nära Einsiedeln, du tänker nog på Schwedentritt då?

Här hade jag gått en liten bit på vägen ner igen, i riktningen som syns på första bilden. Mycket så kallade vardagsrumsfönsterberg på bilderna.
1686594897026.jpeg

Så enkelt var det! Snyggt pyramidformat när jag kollar på det från soffan. På första bilden Brisen, Wendenstöcke mm som ligger ovanför Engelbergertal. På tredje bilden delar av Rigi, Mythen, Niederbauen Chulm mm.

Över till @Ivo del Scandi
Jag har ju aldrig varit i Luzernområdet. Men det är kul att googla sig fram bland mäktiga berg där det tycks gå kabinbanor och bergståg överallt. En vacker dag kanske vår svenska krona återhämtar sig så man har råd att åka dit..?

bild kommer snart

Jag har ju aldrig varit i Luzernområdet. Men det är kul att googla sig fram bland mäktiga berg där det tycks gå kabinbanor och bergståg överallt. En vacker dag kanske vår svenska krona återhämtar sig så man har råd att åka dit..?

bild kommer snart
Luzern är väl värt ett besök! Förstår om det inte lockar just nu med tanke på svenska pesetas...😳
Fin stad, fin sjö, nära både mer rullande "kullar" (Entlebuch, Emmental, delar av Ob-/Nidwalden och Schwyzer Alpen) och riktigt höga och branta berg (Gotthard, Glarner Alpen, Urner Alpen, östra delarna av Berner Alpen osv). :) Som sagt med gott om liftar, tåg och bussar. Inte jättelångt från ZRH heller.

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp