fredw
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Kollade igen och misstänkte att Ortisei var fel...
Santa Cristina då?
Korrekt! Ortisei syns inte, ligger längre bort i början på Val Gardena. Kör på!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kollade igen och misstänkte att Ortisei var fel...
Santa Cristina då?
Vackert!Då tar jag en bild från en utflykt i söndags.Var är bilden tagen, och vad heter högsta toppen i bild?
Visa bilaga 25136
Tack! Var en fin dag där uppe.Vackert!
Då gissar vi Grindelwald och Grosses Fiescherhorn.
Precis så är det, en bastant rackare och en magnifik vy!Det där är Pic Gaspard 3884 möh.
Taget från den klassiska vägen mot Col du Galibier?
Trodde att när ni ändå var där passade på att lasta av era mountain bikes och ta en kort avstickare upp till Galibier.Precis så är det, en bastant rackare och en magnifik vy!
Men du menar förstås Col du Lautaret...?
Ja just ja, precis så var det ja. Vi tog en liten avstickare om 700 höjdmeter på cyklarna. Hade glömt bort det!Trodde att när ni ändå var där passade på att lasta av era mountain bikes och ta en kort avstickare upp till Galibier.![]()
Ja, Lange Wandbahn med längd 1545 m och en fallhöjd på 632 m.Ligger den kvar än?
Varit med förr, Lange Wandbahn i Ischgl.
Just ja, ni har midsommarafton i morgon. Skönt att man slipper det...![]()
Nej du, Midsommarafton vill man inte missa. Midsommardagen däremot, den kan vara lite jobbig och hoppas då gärna över.Just ja, ni har midsommarafton i morgon. Skönt att man slipper det...
Då är frågan vad de här två liftarna heter?
Visa bilaga 25141
Dags för ledtråd? Samma kanton som PC nästan var i när han tog förra bilden. Bild från gångna säsongen…
Hahah, antar att du har rätt i det. Saknar ändå inte midsommarfirande.Nej du, Midsommarafton vill man inte missa. Midsommardagen däremot, den kan vara lite jobbig och hoppas då gärna över.
Dags för gissning, och då kör jag på Milez-Flyer och Mulinatsch-Flyer?
Liftar alltså, vad heter den här?Hahah, antar att du har rätt i det. Saknar ändå inte midsommarfirande.
Tack för gissningen, som är helt rätt!Din tur @STORPOTATEN
Vet inte om du haft med, syftade på en stor klockare som är del av skidområdets namn…Har jag haft med den jevelen?Tur vi har din excel så vi har björnkoll!
Goldried II i Kals-Matrei är det ja! Litet men mycket trevligt skidområde.
Kör på i sommarhettan @Kalle_Luzern
Eiger Express och Männlichenbahn var det jag sökte, precis. Räknar inte kuggstångståg som lift… Zoomar man kan man se Honegg. Eigernordwand-liften syns nog inte. Den lilla kullen mitt i första bilden är alltså Tschuggen, drygt 2500 m.Jag höftar till med liftarna Eiger Express och Eigernordwand.
EDIT: Nerifrån byn, då måste du ju mena Grindelwald-Männlichen också. Bergbanan är väl ingen lift?![]()
Rätt på båda frågorna.1. Byn är Positano på Amalfikusten
2. Man ser ju Croce della Conocchia som är 1387m frågan är om Mount Molare syns också som är 1444m
Mycket fint område, bodde i Vietri Sul Mare några dagar och tog båt ifrån Salerno till Positano och bussen till Amalfi och sen båt tillbaka till Salerno.
Alla rätt! Vi körde upp till Sapienza som ligger ca 1900m över havet och gick runt där. Väldigt häftig upplevelse! Här är en bild på Etna som jag tog ifrån Castelmola en by som ligger ovanför Taormina. Över till dig @pd1. Crateri Silvestri bredvid Sapienza
2. Etna, troligen den sydöstra kratern
3. 3357 m
StavangerDå blandar vi upp bergstopparna med lite gatukultur. Var kan man beskåda den här street arten?
Ser ut som en lofoten plats, Kongstind alpinsenter