Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Jomenvisst är det ett veteranskoter rally men int e vi i åkersjön eller ansätten.

Ivo du får åka in till Lenko i östersund och övertala dem att återuppta larven tillverkningen

Ja det är ju nästan Svartlien även om det sägs att är Marsliden som är inspirationen till Svartlien.

En sak som finns i denna sången finns även där vi är.

I slutet på vilket åk såg det ut så här förra helgen?
1688207685469.jpeg

Här ska man också förbi, svettigt ibland om det är dåligt med snö. 😅
1688282512023.jpeg

Senast ändrad:
La Folie Douce i Alpe d'Huez.
La Grande Roche de la Muzelle och Les 2 Alpes i bakgrunden.

Väldigt dåligt snöläge i de delarna av franska Alperna den här säsongen?

La Folie Douce i Alpe d'Huez.
La Grande Roche de la Muzelle och Les 2 Alpes i bakgrunden.

Väldigt dåligt snöläge i de delarna av franska Alperna den här säsongen?
Stämmer bra det.

Var nog lite sämre än vanligt där vi var i alla fall. Men, @Hawk100 som var i La Plagne samma period, rapporterade monstruösa mängder snö. Så det verkar som det diffade en hel del på det korta avståndet.

Här försöker man sig på målningsarbeten på huset, men det går ju inte med alla regnskurar hela tiden.🌧️:(
Flög ni till Grenoble? Finns det direktflyg?

Jag ser ju glaciären vid Les 2 Alpes, och så Barre des Écrins 4.102 m såklart.🏔️

Här försöker man sig på målningsarbeten på huset, men det går ju inte med alla regnskurar hela tiden.🌧️:(
Flög ni till Grenoble? Finns det direktflyg?

Jag ser ju glaciären vid Les 2 Alpes, och så Barre des Écrins 4.102 m såklart.🏔️
Visst är det så, och där är en massa andra sexiga toppar också - Pic Sans Nom, Mont Pelvoux, Grand Pic de la Meije, l'Ailefroide Occidentale- alla över 3900 möh. Magnifikt.

Själva bilden är inte så magnifik, tagen strax innan landning i GVA med rejäl zoom på en halvdan mobilkamera... 😁

Tebaks te PC.

Nej, inte Engelberg utan helt korrekt Atomium. 👍

Bilden är din @Hawk100
Då fortsätter vi med flygbilder tagna över länder där man åker skidor. Och redan nu vill jag be PC om ursäkt eftersom det saknas karaktäristiska toppar att känna igen på denna bild. Det blir alltså en ren gissningstävling, inte kunskapstävling på den här bilden! Men det öppnar ju för att även de som normalt kanske inte har en susning om svaren att faktiskt vara med och gissa…. 😉
Så över vilket land (där man kan åka skidor) är denna bilden tagen?
1688502617136.jpeg

Då drar jag till med Lesotho.
Coolt, jag hade ingen aning om att det finns möjligheter att åka skidor där. Men nu har jag läst om Afriski med åkning på 3300 möh…..
Tyvärr inte det land jag söker dock.
Ledtråd: Jag är rätt säker på att fler svenskar varit och åkt skidor i det här landet än i Lesotho….. 😉

Å fan. Inga bilder här med mig på jobbet. Men men, vi tar npt lite annorlunda. Vad är det för fel i bilden?

Bilagor

• 20230303_105713.jpg
    20230303_105713.jpg
    301.2 KB · Besök: 79
Då återgår vi till Alperna igen…..
Vad heter den här restaurangen och vid vilken skidort hittar man den??
Visa bilaga 25227
Ser väldigt „müsigt“ ut!
Je prend une entrecôte grillee et une bouteille vin rouge s’il vous plait!🥩🍷☝️

Det är säkert i La Plagne där du alltid brukar vara och restaurangen heter säkert Chalet de la Montagne!:LOL:;)

Snödjup

Tillbaka
Topp