Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Stämmer bra det.La Folie Douce i Alpe d'Huez.
La Grande Roche de la Muzelle och Les 2 Alpes i bakgrunden.
Väldigt dåligt snöläge i de delarna av franska Alperna den här säsongen?
Ser ut att vara Grossglockner där?Vad heter den högsta bergstoppen som syns i den här bilden?
Visa bilaga 25216
Misstänkte att du skulle ta den lätt, samma vy (med dubbelpuckeln) som du själv har haft med från Kals/Matrei. Härifrån dock tagen på 11.300 möh i stället från 2.500 möh.Ser ut att vara Grossglockner där?
Visst är det så, och där är en massa andra sexiga toppar också - Pic Sans Nom, Mont Pelvoux, Grand Pic de la Meije, l'Ailefroide Occidentale- alla över 3900 möh. Magnifikt.Här försöker man sig på målningsarbeten på huset, men det går ju inte med alla regnskurar hela tiden.
Flög ni till Grenoble? Finns det direktflyg?
Jag ser ju glaciären vid Les 2 Alpes, och så Barre des Écrins 4.102 m såklart.![]()
Japp, Mayrhofen förra sommaren.Mayrhofen
Det där är väl inte Engelberg???Var är den här tagen?
Visa bilaga 25219
Nej, inte Engelberg utan helt korrekt Atomium.Det där är väl inte Engelberg???
Det ser dock ut som Atomium i Bryssel…..
Då fortsätter vi med flygbilder tagna över länder där man åker skidor. Och redan nu vill jag be PC om ursäkt eftersom det saknas karaktäristiska toppar att känna igen på denna bild. Det blir alltså en ren gissningstävling, inte kunskapstävling på den här bilden! Men det öppnar ju för att även de som normalt kanske inte har en susning om svaren att faktiskt vara med och gissa….
Coolt, jag hade ingen aning om att det finns möjligheter att åka skidor där. Men nu har jag läst om Afriski med åkning på 3300 möh…..Då drar jag till med Lesotho.
Rätt världsdel, men fel land…..Finnair, så nog Asien någonstans… Indien?
Japp, helt rätt!
Att båten står i hallen ännu?Å fan. Inga bilder här med mig på jobbet. Men men, vi tar npt lite annorlunda. Vad är det för fel i bilden?
Hehe. Nä, är ju en modell, så den ska nog står där. Och den står inte i min hall, i ett hotel....Att båten står i hallen ännu?
Ser väldigt „müsigt“ ut!Då återgår vi till Alperna igen…..
Vad heter den här restaurangen och vid vilken skidort hittar man den??
Visa bilaga 25227
Naj naj, båda svaren är fel….Ser väldigt „müsigt“ ut!
Je prend une entrecôte grillee et une bouteille vin rouge s’il vous plait!
Det är säkert i La Plagne där du alltid brukar vara och restaurangen heter säkert Chalet de la Montagne!![]()