Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Sylt?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, vem kunde tro att det skulle bli så dåligt när det såg ut så här på favoritkaffestället 11:e december? Obs! Annat skidområde än bilden ovan.Låt den ligga som den är Kalle, det är sommartorkan som slagit till. Bra med fin bild att svalka ögonen med som sagt (fast där är litet tunt med snö...)![]()
Jösses vad du sitter och håller tråden som gisslan @Kalle_Luzern !Ser fint ut!
Efter över 35 grader i går (över 37 på flera ställen i Schweiz)behövs en vinterbild.
Var är den här tagen?
Visa bilaga 25261
Ja, får be om ursäkt...Jösses vad du sitter och håller tråden som gisslan @Kalle_Luzern !![]()
Ska se om jag kan assistera här, jag gissar du är på väg ned från Calmut och på väg mot någon av Flyer-liftarna.?
Nix, det är det inte.Tänndalen, Hamrafjället?
Visst är det Dunsjöliften i Ljungdalen....där för övrigt både Ivo och Kaitsuh visste var jag höll hus förra veckan..Det där är väl gamla fina Dunsjöliften..? (Ännu en anläggning jag aldrig besökt)
Fan, men pizzerian i Ljungdalen har kanske bästa pizzor vi har ätit!Visst är det Dunsjöliften i Ljungdalen....där för övrigt både Ivo och Kaitsuh visste var jag höll hus förra veckan..
Men det är gott vi får lite ruljans här!
Över till brallisen Ivo.
ISaberg, Hestra?Då tar vi en färsk bild:
Vilken skidanläggning är detta?
Visst är det Isaberg!ISaberg, Hestra?
Visst är det Isaberg!
Vi var på genomresa och plötsligt dök skidanläggningen upp utefter vägen. Självklart tog vi en paus och tog en promenad till toppen. Fin liten anläggning!
Över till @fredw
Rätt på den högra (kallas också Sassolungo som betyder samma sak), fel på den vänstraDen högra är väl Langkofel? Då kanske den vänstra blir Punta Grohmann eller nåt sånt?
Tror jag fått rätsida på väderstrecken nu - Plattkofel?Rätt på den högra (kallas också Sassolungo som betyder samma sak), fel på den vänstra
Tror jag fått rätsida på väderstrecken nu - Plattkofel?
Visst är det Stetind!Stetinden?? Påminner om den där litet snett avhuggna toppen...
Visa bilaga 25298
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Spot on! Över till @fredw Äntligen får vi se bilder från @fredw bildinsamlingsresawww.freeride.se
Château de Chillon vid Montreux, med Dents du Midi
Jösses, här hinner man inte titta bort...är sommarstiltjen över nu?Château de Chillon vid Montreux, med Dents du Midi
Han verkar offline, kanske i Schweiz och har inte råd med roaming?Om man inte snabbar sig på här lär @PisteCarver snart börja yla om "sitt" berg.....
Sehr Schön!!Han verkar offline, kanske i Schweiz och har inte råd med roaming?Bjuder på en bild på hans favorit, var ju på närmare håll rätt nyligen.
Visa bilaga 25305
Inte helt uppenbart ändå....Kanske borde ha bänkat mig själv... men bjuder på en lätt relativt färsk bild.
Vad heter sjöarna? Vad heter näst högsta topp i bild?
Visa bilaga 25303
Då är vi överrens, skönt.Inte helt uppenbart ändå....
Tycker mig inte kunna se Jungfrau och Finsteraarhorn är väl precis utanför till vänster, vilket gör att Munken borde vara högsta topp och Schreckhorn således näst högst med sina 4078 möh.
Brienzersee och Thunersee känns som lämpliga gissningar på sjöarna.