Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Runt 40 möh är ju inte så dåligt i Stockholm. Bor typ 11x så högt. ;)

Här var jag lite högre, men sjön som syns ligger faktiskt lägre än den jag bor vid. Vad heter den som syns?
Dagsfärsk bild trots att jag jobbat! :)
IMG_5479.JPG

Visst är det så. Så många gissningar på Walensee på sistone att jag passade på att ta en kort bensträckare på rastplatsen där på väg hem i morse och tog några bilder. 😄

Din tur igen @STORPOTATEN
Där har man ju åkt förbi många ggr, så jag kände att jag var tvungen att boosta mitt stukade självförtroende lite. Och prognosen för semester ser ändå inte så lovande ut... :oops:
1690572206772.png

Från kommande skitväder, till skitväder i dåtid - vad heter byn där nere?
1690572386502.png

1690615234794.png

Senast ändrad:
Där har man ju åkt förbi många ggr, så jag kände att jag var tvungen att boosta mitt stukade självförtroende lite. Och prognosen för semester ser ändå inte så lovande ut... :oops:
Visa bilaga 25382

Från kommande skitväder, till skitväder i dåtid - vad heter byn där nere?
Visa bilaga 25383
Vet du, här i Finland säger vi, ju värre väder, ju större fiskar.

Tackar, äntligen lyckades jag! Ja, vi bodde en julvecka i Hotel Dufour och använde Jolanda liften varje morgon. Också snöläget var bra då, på jullovet redan!

Men, var var jag litet över en vecka sedan? P.S. Just där åker man troligen inte skidor, men down hill cykling är populärt.
IMG_20230717_151803.jpg

Senast ändrad:
Tackar, äntligen lyckades jag! Ja, vi bodde en julvecka i Hotel Dufour och använde Jolanda liften varje morgon. Också snöläget var bra då, på jullovet redan!

Men, var var jag litet över en vecka sedan? P.S. Just där åker man troligen inte skidor, men down hill cykling är populärt.Visa bilaga 25386
Mtb har tydligen hög prioritet i vårt hushåll, vilket gör att jag vågar gissa på Husqvarna

Hooja är ju alla kidsens favoriter… för oss norrifrån e de mest humor då stadsungarna iklär sig hellyhansen o björnfitta.. nå de om de. Var e denne sommarbild fotad?

Bilagor

• EBF5A99D-4165-47A2-803E-CA8E2A5E30D3.jpeg
    EBF5A99D-4165-47A2-803E-CA8E2A5E30D3.jpeg
    1.4 MB · Besök: 64
Bilden får mig att tänka på Hoijas underbara poesi:
”Brukar ställa husvagnen i fjällen någonstans, jobba som en dromedar så jag får komptimmar”

Är det Björkliden mån tro?

Men är det just när jag varit och fiskat? Skojar nu ni? Rensnävet? Är det här någon jämtlänningars skojning?

Låter som en bra blick från köksfönstret! 😃(y)
Det här stället har jag sett från tågfönster många gånger. Med mycket moln och skurar över alperna tog jag mig en 15 km promenad imorse och såg det på nära håll. Vad heter borgen/slottet/fästningen?
IMG_5491.JPG

Tillbaka
Topp