Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Visst är det Schwalmis! Ovanför Beckenried/Klewenalp. Fantastiskt panoramaberg trots bara 2246 m. Dessutom snyggt när jag tittar på det från vardagsrummet.Nånstans påBuochserhorn? Schwalmis?
Det där är väl El Rocio utanför Sevilla???![]()
Är det mosken ovanför Björns Trädgård? Det händer allting mkt runt denna plats när morgonljuset anas över Sthlm och folk kommer ut från Kvarnen och Gröne Jägaren, undvik att bråka i kön till korvkiosken!Då fortsätter vi med bilder på byggnader utan direkt koppling till snö och berg.
Vad är detta för byggnad, och vad för aktuella händelser har skett intill den den senaste tiden??
Visa bilaga 25792
Rätt plats @kappakomplett men @Ivo del Scandi är inne på rätt händelser (men det är INTE jag som eldar böcker där!!!) Jag ger dock segern till @kappakomplett .Är det mosken ovanför Björns Trädgård? Det händer allting mkt runt denna plats när morgonljuset anas över Sthlm och folk kommer ut från Kvarnen och Gröne Jägaren, undvik att bråka i kön till korvkiosken!
Tackar, mkt värre händelser har ägt rum i Björns trädgård genom åren, knivade poliser, mord, våldtäkt etc. Bodde i länge i närheten och man gick inte Tjärhovsgatan från medis sent på natten... nåväl här är en bild, oldschool, som givetvis inte erbjuder någon större möda.Rätt plats @kappakomplett men @Ivo del Scandi är inne på rätt händelser (men det är INTE jag som eldar böcker där!!!) Jag ger dock segern till @kappakomplett .
Åh!!! En bild för riktiga bergsspanare, då är jag rökt…..Tackar, mkt värre händelser har ägt rum i Björns trädgård genom åren, knivade poliser, mord, våldtäkt etc. Bodde i länge i närheten och man gick inte Tjärhovsgatan från medis sent på natten... nåväl här är en bild, oldschool, som givetvis inte erbjuder någon större möda.
Säg inte det, med tanke på ett av dina senaste inlägg i en annan tråd så är chansen stor att du har varit där bilden är tagen.Åh!!! En bild för riktiga bergsspanare, då är jag rökt…..![]()
Säg inte det, med tanke på ett av dina senaste inlägg i en annan tråd så är chansen stor att du har varit där bilden är tagen.
Ha ha ha!!! Jag skyller på närsynthet och gamnacke! Jag ser skidorna o snön framför mig men lyfter inte blicken och ser inte så långt som till bergstopparna omkring mig…..Varit där? I detta fall verkar det inte alltid öka chansen att man svarar rätt……vilket möjligen beror på att vederbörande verkar ha besökt fler platser än vad som är rimligt att komma ihåg.
Tänkte på att det var lite prat om bästa stället att bo i alperna med tanke på nära till olika skidorter...Varit där? I detta fall verkar det inte alltid öka chansen att man svarar rätt……vilket möjligen beror på att vederbörande verkar ha besökt fler platser än vad som är rimligt att komma ihåg.
Inte långt ifrån...Sestriere/Sauze d’Oulx?
Javisst, nära Briancon!Montgenevre?
Nu närmar det sig. Graubünden är ju ”världens största kanton”, så sökte lite mer specifikt. Är ju inte Engadin eller Surselva typ…Jag fortsätter gissa Graubunden som också är en liten vinregion
Besökte du Weingut Gantenbein när du var där?Bündner Herrschaft, precis! Kanske mest kända för pinot noir, men även andra bra viner. Bilden strikt tagen i kanton St. Gallen i Churer Rheintal men resten av dalen i GR. Många soltimmar plus ofta föhn under hösten ger väldigt bra vinskördar här.
Åker man upp i dalen i gattet så kommer man till Klosters och Davos (och några andra små skidorter längs vägen).
Nej, var där för en vandring, råkade komma ner genom vinodlingarna vid Pfäfers. Portaserwein kallas det som växer där bilden togs, odlingarna går tillbaka till romarriket. Porta Romana.Besökte du Weingut Gantenbein när du var där?
Gör några av världens främsta Pinot Noir och Chardonnay viner. Har inte provat dem, de kostar några ”lusentappar” per flaska.
Annars är Schweiz ett Eldorado för att hitta bra och prisvärda Bordeauxer på restaurangernas vinlistor. I alla fall till för ett par år sedan innan CHF stack iväg.
Har precis tömt de sista dropparna av en makalöst bra barrique-lagrad tysk Sauvignon Blanc, så jag bjuder i kväll på ett synnerligen bra vintips: Weingut Oliver Zeter Sauvignon Blanc Fumé. Alla årgångar är bra, köp det om ni kommer över det. Pris ca 18 Euro.
Tre vet jag faktiskt inte men det finns ett dussin kvar.Saknas det inte tre torn???