Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Just det! Snövintern 2010/11 då det började snöa i Göteborg i slutet av oktober och denna fina backe öppnade i november.Ulricehamn?
Det gick ju snabbt som tusan.Toggenburg-Chäserrugg / Alt St. Johann?
Det gick ju inte så bra för dig på den förra bergsspaningen, så du får en ny chans.Se var vi hamnar med @PisteCarver den här gången.![]()
Hann inte med i svängarna där, så jag får väl försöka på denna istället - Muotathal?Här en bild när jag hade oturen att vara i fel luftlager, meteorologen på TV förklarade att det var luftmassa som kommit från Kanada och därför full med partiklar från skogsbränderna. Så inget storslaget panorama synligt trots i övrigt torr luft, får åka tillbaka en annan gång… Till frågan: vad heter byn nere i dalen?
Visa bilaga 26383
Det var snyggt spanat! Tagen från kammen i Hoch-Ybrig. I diset till höger anar man Fronalpstock vid Stoos.Hann inte med i svängarna där, så jag får väl försöka på denna istället - Muotathal?
Tänkte först det var kammen ovan just Stoos, tyckte det påminde om den. Men stämde ju inte med byn, så det fick bli "grannkammen".Det var snyggt spanat! Tagen från kammen i Hoch-Ybrig. I diset till höger anar man Fronalpstock vid Stoos.
@STORPOTATEN igen
Det är inte Mount Cook, men landet är korrekt.Får det inte riktigt att stämma, men jag säger Mount Cook NZ ?
Annars är det ganska likt Dom sett från Saas Fee, men det är ju fel.
Precis, och nästa ledtråd hade ju varit att det handlar om en möbel.Det är The Footstool 2764m, inte ett av de högre på NZ och inte lätt att hitta. Enorma glaciärer i förhållande till höjden. Måste komma mycket nederbörd under vintern där.
Vi får se, nu är det lunch, och i em har jag några viktiga möten så ni får ge er till tåls.Precis, och nästa ledtråd hade ju varit att det handlar om en möbel.
Näe, inga superhöjder på bergen, men de ser onekligen mäktiga ut!!
Och Mount Cook var det ju inte, men vi bodde i Mount Cook village som ligger bra till för sköna vyer.
Visa bilaga 26390
Det är fredag, det är @PisteCarver och det blir dans?
Onekligen en vacker bild den sista!![]()
Från Limhamn är det väl roddbåt, eller möjligen segelbåt, som gäller. Ta med cykeln på båten!Särskilt sydön lär vara väldigt fin. Möjligen bär det av dit nästa år! Elbil, tåg eller buss, det är frågan...![]()
Visa bilaga 26391
Det är så långt ifrån Sverige som man kan komma på den här planeten. Om du flyger och fiser ut CO2 ända dit så kommer topplocket att gå på två andra medlemmar på det här forumet. Segelbåt med medhavd lådcykel blir bäst!Särskilt sydön lär vara väldigt fin. Möjligen bär det av dit nästa år! Elbil, tåg eller buss, det är frågan...![]()
Visa bilaga 26391
Ja, den är synnerligen vacker! Bara synd att jag på den tiden inte förstått tjusningen med flugfiske. Så nu måste jag ju tillbaks.... Var det segelbåt och lådcykel vi sa?Särskilt sydön lär vara väldigt fin. Möjligen bär det av dit nästa år! Elbil, tåg eller buss, det är frågan...![]()
Visa bilaga 26391
1975 släpptes TNT.Albumet jämngammalt med mig, hur gammal är PC?1975, eller eventuellt 1976 eftersom det släpptes i dec.
Inte hunnit kolla på det, varit på after work.1975 släpptes TNT.
Och skidorten, vilken är den?
Nej, men en gissning belönas med TVÅ ledtrådar.Lite suddigt, vet inte om det är fotot eller after work…Serfaus-Fiss-Ladis?
Saalbach?????Nej, men en gissning belönas med TVÅ ledtrådar.
Rätt land, men fel Bundesland.
Det vore något det, efter allt han skrivit om Saalbach här.Saalbach?????![]()
Naj…. men ännu en gissning belönas med en ny ledtråd:Saalbach?????![]()
Jag svär med min högerhand lagd på den heliga ADAC Ski Atlas utgåva 1986 att jag aldrig har varit i Saalbach!Det vore något det, efter allt han skrivit om Saalbach här.
Hochkrimml?
Ja, så är det. Vi är i östra halvan av landet.En vattenreservoar i kantonen....