Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Så kanske den heter ja, orkar inte kolla. Men helt klart är att det är kabinen till Klein Matterhorn, vilket duger fint.

Din bild @PisteCarver
Du har ofta sån otur med vädret @STORPOTATEN ☁️🌫️:(
Så här såg det ut när jag var där....:cool:;)
1698053761720.png

Otur? Näe, det är planerat. Man åker ju till alperna när det är busväder som garanterar en djup upplevelse. 😉

Ja PCs bilder ser något mer lockande ut. Kom annars gärna hit till Hook's Creek på onsdag så får du ett äkta skånskt dump, en ca 20 mm djup upplevelse. 😩

Jag kollade med Wallander men han är fortfarande sur och vill påpeka för PC att hans gåta lyder "Namnge valfri toppstation" ... 😉 Jag kanske lyckats få Wallander att avstå från sådana tykna putslustigheter, men han sitter där med sin taxfree-JB och surar.

Nä nog med Wallanders trams, dags att försöka lösa gåtan.

Ja PCs bilder ser något mer lockande ut. Kom annars gärna hit till Hook's Creek på onsdag så får du ett äkta skånskt dump, en ca 20 mm djup upplevelse. 😩

Jag kollade med Wallander men han är fortfarande sur och vill påpeka för PC att hans gåta lyder "Namnge valfri toppstation" ... 😉 Jag kanske lyckats få Wallander att avstå från sådana tykna putslustigheter, men han sitter där med sin taxfree-JB och surar.

Nä nog med Wallanders trams, dags att försöka lösa gåtan.
Wallander bor i Ystad, vad f-an vet han om berg och skidåkning....:ROFLMAO: ;)
.... och Hook's Creek suger lika mycket som Saalbach....:oops:

På din Zermatt bild tyckte jag mig förutom dimman mest skymta barskrapade snöfria klippor och betydligt mindre "djup upplevelse" än på mina Midsommarbilder därifrån.... :unsure: ;)
True true. Nu var ju Zermatt-bilden tagen under en långweekend i oktober, så den där riktiga basen var..... synnerligen klen. Var mest där för att söka jobb tillsammans med syrran, men blev en dag uppe i dimman också.. 😬

Var mest där för att söka jobb tillsammans med syrran, men blev en dag uppe i dimman också.. 😬

Wallander började yra om ”ändamålsglidning” och försökte dessutom göra ett ovidkommande inlägg i en helt annan rese-tråd. Det var visst något om att ”väga miljönyttan av en låång tåg/bussresa mot två förlorade arbetsdagars negativa effekt på samhällsekonomin”. Fast nu är flaskan tom och han har somnat på soffan.

Wallander började yra om ”ändamålsglidning” och försökte dessutom göra ett ovidkommande inlägg i en helt annan rese-tråd. Det var visst något om att ”väga miljönyttan av en låång tåg/bussresa mot två förlorade arbetsdagars negativa effekt på samhällsekonomin”. Fast nu är flaskan tom och han har somnat på soffan.
För riktigt stor miljönytta borde man helt skippa skidåkningen och i stället bara åka miljövänligt tåg kontinuerligt runt runt i en hel vecka och sedan åka hem…:rolleyes:

En viss antagonist rekommenderade nyss i en annan tråd att det går alldeles utomförträffligt bra att åka tåg från Sverige till Briancon (och därefter busstransfer till skidorten). Det var tydligen endast fyra tågbyten eller något, och angående restiden yppades det ingen information….:rolleyes:
Jag tror tusan ta mej att jag hellre hade satt mig i bilen och kört upp till Sälen för att åka skidor med Skistar-Valle.:ROFLMAO:

Var kan man beskåda denna tjusiga klippa? Orkade inte vänta ut alla insta-tjejer...

Senast ändrad:
Snabbt och korrekt, en bra kombination! Adriatiska havet som kanske syns i fjärran höll ca 22 grader. Bilden tagen för 18 dagar sedan. Din tur, PC.

Snödjup

Tillbaka
Topp