Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Utsikt över Verbania, Lago Maggiore? Från typ Isola dei Pescatori/Superiore? Isola Madre i bild.

Mitt foto från september 2022, annan vinkel från en båt:

1698544695194.jpeg

Senast ändrad:
Vad heter det markerade platta berget? Bilden är tagen från regionens huvudstad.
Det är inte Kilimanjaro. Berget är något lägre än Åreskutan.

1698566952482.jpeg

Ok, nöter på med arkivbilder. Fån ett annat liv. 🙃
Var blir vi mötta av trubadurer när vi närmar oss "hamnen"?
Visa bilaga 26830

Bortsett från bristen på snö och fallhöjd så ser det ut som ett ställe man borde bosätta sig på… Sen kommer Tom Hanks ut bakom en palm och vrålar ”Wiiilsoooon”! (Ni som sett den filmen förstår.)

Bortsett från bristen på snö och fallhöjd så ser det ut som ett ställe man borde bosätta sig på… Sen kommer Tom Hanks ut bakom en palm och vrålar ”Wiiilsoooon”! (Ni som sett den filmen förstår.)
Castaway kanske? Inte sett den dock....
Det är ju trevligt med sol, bad, sand och något dyk.... Men att bosätta sig där vette tusan. Personligen blir jag ganska rastlös efter ngn timme på stranden. Bättre då med snö och fallhöjd imho. (y)

Helt korrekt! Strax väster om huvudön Viti Levu, ligger "Robinson Crusoe Island", båda tillhörande önationen Fiji.

Din bild @MKOL
Haha, kul att en chansning gick hem. Paradismiljö och litteratur så var det inte jättesvårt.

Jag har så jävla dåligt med bilder och detta är en riktigt liten anläggning som är betydligt mer känd för en annan populär vinteraktivitet.
IMG_20230101_133242.jpg

kan det vara Åkersjön ("skoterparadiset")?
Visst är det backen i Åkersjön, anläggningen som numera kallas Sportcamping Åkersjön. Hade som planerad ledtråd att dom arrangerar en alternativ julafton men hade ju glömt att forumet har en jämte med benkoll på samtliga svenska backar/anläggningar 😄

Bollen går över till @Ivo del Scandi

Snödjup

Tillbaka
Topp