Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Edit: för sent och fel.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Yess där satt den. Kör på med hård rocks fredag
Nu blev det mycket kallare.Skischullift Abfahrt Nr. 10 (blå) i Hopfgarten.![]()
Nej, Jochpass öppnar inte förrän nästa helg. Chock-ledtråden: det är inte ovanför Engelberg.12 Jochpass - Trubsee?
Vafalls! Är det under Engelberg?!Chock-ledtråden: det är inte ovanför Engelberg.![]()
Ja, det har du nog rätt i. Liften jag tog går inte riktigt så högt som Hohtälli. Och jag hann hem till lunch, hade varit svettigt från Zermatt.Ser lite ut som Hohtälli till nedanför Gornergrat i Zermatt.
Nej, de behöver nog några veckor till. Inte så många ställen öppna så här tidigt inom dagsutflyktsavstånd. Bilden tagen på runt 2700 möh.Hmmm. Hasliberg eller vad det kallas verkar inte ha öppnat?
Mycket riktigt! Gemsstockbahn som syns i bakgrunden. Näst bästa pisten på Gemsstock, den svarta skier’s right från toppen har inga kanoner så tar en stund innan de kan öppna. Båda med ganska exakt 900 fhm ner till sittliften. Sonnenpiste ger även alternativet drygt 700 fhm direkt tillbaka till mellanstationen. Finns ingen så bra pist i Engelberg, tur att det är så bra utanför.Det är väl Sonnenpiste i Andermatt?
That’s right!
Toppen på Vassi??Hmm, det är väl för tidigt på kvällen för disco
Blir en ganska lätt bild så hinner någon annan fixa discot senare.
Var finns det här toppröset?
Visa bilaga 27654
Du är ganska nära, men det är inte toppen på Vassi.Toppen på Vassi??
Ja, det är rätt.Då säger jag Gåtterjohkka 1052 möh.
Rombakstötta i bakgrunden.
Stubai Zoo heter den alldeles korrekt!Stubai? Med ”Sockerhatten”, Zuckerhütl i bakgrunden?
Nej, men Jochstock Xpress syns i bilden. Så du är nära.Kan det möjligtvis vara fotat från Jochstock Express??
Då har jag ingen susning…..Nej, men Jochstock Xpress syns i bilden. Så du är nära.![]()
Ja, fast var ner från Stand i går. De har inte lyckats öppna pisten ner till Trübsee, kanske i morgon efter snöstormen i dag? Som sagt syns toppstationen vid Jochstock, samt stora delar av Sülz.Sitter du i Titlis Xpress upp mot Stand?
Korrekt.Rifugio Vigevano
Oh Gugliemina är saknad. Den traditionella espresson och grappa på väg tillbaka hem till Alagna.Korrekt.
Bilden tagen från Gugliemina innan den brann ner.
Din bild.
Där tycker jag mig ha varit en gång i tiden, Val Frejus va?Var sitter jag nu och tar en lunchöl? Räcker med skidområde för jag kommer inte ihåg vad restaurangen heter. Visa bilaga 27671