Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

0C19B926-D204-4BCF-A574-7F706453CF52.jpeg

Vi kör sommar härimellan. Kickade av mig skorna, men var?

Sass de la Vegla?

Finns ju en del liftar att välja på i det där skidområdet. ;)
Jag kan också tänka mig att åka dit när där är så mycket snö som på bilden.

Sass de la Vegla?

Finns ju en del liftar att välja på i det där skidområdet. ;)
Jag kan också tänka mig att åka dit när där är så mycket snö som på bilden.

Bilden tagen 21/3 2011 så ganska sent på säsongen. Alltid snö i pisterna men det är ganska tungt och blött längre ner i slutet av mars.

Svårt att inte bli imponerad - det tog mig nästan längre tid att verifiera det korrekta svaret inför för mig själv... :unsure: :oops: :)

Helt korrekt, denna lift finns på rutten mellan Arabba och Marmolada, ordet till PC.
"När katten är borta så dansar råttorna på bordet"
Det går ju inte att hålla sig frånvarande här hur länge som helst, det har dykt upp några nykomlingar som verkar tro att de är experter i bildspaning.;)
@Kalle_Luzern och @STORPOTATEN är det inte dags att vi gör en liten "return" och visar hur man verkligen löser bildgåtor?

Hur som helst, här kommer en bildgåta där "nykomlingarna" (och övriga) får chansen att visa sina färdigheter.
Vad heter bergstoppen vid pilen?
1703786531279.png

"När katten är borta så dansar råttorna på bordet"
Det går ju inte att hålla sig frånvarande här hur länge som helst, det har dykt upp några nykomlingar som verkar tro att de är experter i bildspaning.;)
@Kalle_Luzern och @STORPOTATEN är det inte dags att vi gör en liten "return" och visar hur man verkligen löser bildgåtor?

Hur som helst, här kommer en bildgåta där "nykomlingarna" (och övriga) får chansen att visa sina färdigheter.
Vad heter bergstoppen vid pilen?
Visa bilaga 28806
Oj, här vässas det. Har du fått huggorm på julbordet PC? 😉😁
Jag är dessvärre på julledighet och djupt ner i glögg-ångorna. 😵‍💫 Men jag är ganska säker på att det vare sig är Kläppen eller Krokbäcken utan med största sannolikhet i alperna. ☝️

Tror denna kan ha varit med förut… Ursäkta 70-tals-frissan men detta var faktiskt på 1970-talet sorry tidigt 80-tal. Tittar här till min lillebror som nu börjar närma sig 50…

En lätt fråga tror jag. Vilken skidort?

1703847166764.jpeg

Inga gissningar? Då drar vi igång festen så sakta under tiden, nu med en speciell gästartist som ännu levde när bilden ovan togs, RIP…

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp