Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Alltså, kom igen nu. Inget exotiskt! PCs "ledtråd" (eller skrivfel som jag misstolkar?) kan ni ignorera... 
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej, inte där heller.Fronalpstock
Nu närmar det sig, men det hade jag kallat exotiskt för den kan man ju inte bara åka till och tro att man ska få åka… De har nog inga snökanoner heller.Vid Luftseilbahn Göschenen-Gütsch.
Lite mer vidvinkel, om det hjälper.
Visa bilaga 29206tycker den lilla koppen ser bekant ut. har jag månne åkt här?
Äntligen! Ja, så är det.Är det möjligtvis Gurchen-flyerliften i Abdermatt??
Jupp! Fint ställe med ganska litet skidområde men eftersom de flesta pister är hyggligt intressanta fungerar det ändå. Din tur!Värst vilken stiltje. Courmayeur?
Men bara det. Resten hade lika gärna kunnat vara Alebacken.Av himlens färg att döma förstår man att det inte är i Göteborg:
Jag har ett vagt minne av Alebacken från 1970-talet, då liften bestod av ett tjockt blått flisigt nylonrep att hålla sig i. Det jag minns från mina besök där på 2010-talet är den extremt tråkiga utsikten över riksväg 45 direkt nedanför. Men också rätt skön stämning i backen. Man får inte roligare än man gör sig, typ.Men bara det. Resten hade lika gärna kunnat vara Alebacken.
TrübseeJust ja, skulle lägga upp en bild också. Ursäkta dröjsmålet, Teams kom emellan.
Vid vilken mellanstation är det här?
Plötsligt gick det undan! Helt rätt så klart, bild från i går.Trübsee
Barnens favoritdag var en dag då det var olycka på motorvägen, med brandbilar och polis osv... SvårslagenJag har ett vagt minne av Alebacken från 1970-talet, då liften bestod av ett tjockt blått flisigt nylonrep att hålla sig i. Det jag minns från mina besök där på 2010-talet är den extremt tråkiga utsikten över riksväg 45 direkt nedanför. Men också rätt skön stämning i backen. Man får inte roligare än man gör sig, typ.
Visa bilaga 29243
Fredagsdisco? Det var en utmaning detPlötsligt gick det undan! Helt rätt så klart, bild från i går.![]()
Din tur @KalleBackeus , har du något fredagsdisco?![]()
Och idag har vi flera förband!!!
Vilken fredag det blir….
Vad heter restaurangen där vi fick lyssna på denna trubadur på en spontan after ski uppe på berget?
Visa bilaga 29255
Det är inte Kläppen...Jag har förmodligen varit där, för jag känner inte igen något på bilden…..!!![]()
Jag har varit på någon skidort till (även om det kan vara svårt att tro….)Det är inte Kläppen...
Där satt den din tur.Rifugio belvedere?