Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Innebär det att snösituationen i Engelberg är helt ok?? Frågar åt några kompisar som landar i Zürich på fredag kväll… 😉
Säg till kompisarna att ta med sig ordentligt med solskydd! ;)

1706648880980.png

Innebär det att snösituationen i Engelberg är helt ok?? Frågar åt några kompisar som landar i Zürich på fredag kväll… 😉
Riktigt bra bas ovanför Trübsee. Riktigt dåligt under ca 1500 m, så Laub är tyvärr inte att tänka på om man inte gillar sten... Rätt hårt just nu, men ska komma en dm typ i morgon som borde hjälpa.

Riktigt bra bas ovanför Trübsee. Riktigt dåligt under ca 1500 m, så Laub är tyvärr inte att tänka på om man inte gillar sten... Rätt hårt just nu, men ska komma en dm typ i morgon som borde hjälpa.
Då tar vi E-berg i slutet av nästa vecka istället och hoppas det hinner puffa på lite mer innan dess!
Eller jag menar de tar….😇

Då tar vi E-berg i slutet av nästa vecka istället och hoppas det hinner puffa på lite mer innan dess!
Eller jag menar de tar….😇
Ser tyvärr inte ut att komma något mer förrän tidigast nästa helg. Och är det något man lärt sig om blockerande högtryck så är det att de oftast ligger längre än de tror i prognosen snarare än tvärtom... 🤬
Men med det sagt, kommer gå att åka Steinberg, alla Sulz-varianter, Steintal och Wendenlücke ändå.⛷️

Fasnacht i Luzern börjar torsdagen den 8:e kl. 05.00, det får de (ni) inte missa! 🥳

Senast ändrad:
Sk
Ser tyvärr inte ut att komma något mer förrän tidigast nästa helg. Och är det något man lärt sig om blockerande högtryck så är det att de oftast ligger längre än de tror i prognosen snarare än tvärtom... 🤬
Men med det sagt, kommer gå att åka Steinberg, alla Sulz-varianter, Steintal och Wendenlücke ändå.⛷️

Fasnacht i Luzern börjar torsdagen den 8:e kl. 05.00, det får de (ni) inte missa! 🥳
Aj fasen! Högtryck gillar vi inte!!!
Men Mardi Gras älskar vi…

Nu är det frestande att lägga upp min egen bild från Gaustablikk som är tagen säkert 5 meter framför din, åt exakt samma håll, men det kanske blir för lätt då.

Återkommer strax!

Nu är det frestande att lägga upp min egen bild från Gaustablikk som är tagen säkert 5 meter framför din, åt exakt samma håll, men det kanske blir för lätt då.

Återkommer strax!

Får vi inte se din fina bild?? Lägg upp den, du vet att du vill. Se sedan min gissning nedan.

Gaustablikkekspressen

Alltså nu har jag ju även sagt svaret, så det får nog bli något annat!

Men ok vilken backe har vi här? Den kräver sin lokalkännedom, och går under kategorin "Man tager vad man haver".

Bilagor

• bild3.jpg
    bild3.jpg
    600.8 KB · Besök: 75
Den intressanta fallhöjden påminner om något... Kanske från det nya lift- och pistområdet Nötåsen i Branäs, "Sveriges Sella Ronda"?

Inte där. Intill lyktstolparna i bild finns det faktiskt någon form av replift, som är fungerande men är bara igång någon dag per varannat år, på sin höjd.

Ja att den inte är mer hyllad är märkligt.
Jag har gjort många höjdmeter där till fots, cykel och skidor och tyvärr i den ordningen. Den är med marginal den flest bestigna "toppen"
Ny bild kommer strax

v.jpg

Okej en bild från arkivet från förr.
Var är tösen och söker lössnö här skidort och plats.

Mer ledtrådar och en större del av bilden kommer som belöning till den som berömmer hennes stil :)

Överraska. Mh, då tar vi en sommarbild, fast med snö...

Jag tror att berget/glaciären känns igen rätt så lätt. Namnge gärna. Men frågan är, var står vi nånstans när vi tog bilden? Lite detektivarbete här... Bonusfråga: Vart kan vi vara på väg till? (tips: en bergstopp...)

DSCF1912.JPG

Otroligt snygg stil den där tjejen har. Hon måste brås på sin far!

Rendl/ St Anton?
När du skrev det, började jag också tänka på, om det kunde vara Maasbahn i Rendl. Men, det är inte en klok ide att börja åka offpist därifrån ner. Det blir snart ganska brant och tätt.

Snödjup

Tillbaka
Topp