Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Vilken lift är vi på väg in till på bilden….??
1709154656186.jpeg

Kan det vara på väg till Skyway Monte Bianco i Courmayeur..?
Inte åkt skidor där sedan förra årtusendet men jag gissar så ändå.

Ja de va courmayour? Jag drog bort det då det inte var i samma land som saas fee. har ju gått den flera gånger, men just nu klarar inte min hjärna, som börjar vara inställd på sportlovsmode detta. men Dolonne?

Precis, vad heter liften....??
Snowgod gissade på fel lift, så du har chansen....!!
Är inte det Gondolen som går nere från byn? Hete inte den just Courmayeur? Eller Dolonne som väl är den andra Gondolen, som Emmis nämnar här uppe.
Är ett tag sen jag varit där... Och bara några timmar då.

Edit: Eller var en av de en kabin? Hm. Hursom.

Ja de va courmayour? Jag drog bort det då det inte var i samma land som saas fee. har ju gått den flera gånger, men just nu klarar inte min hjärna, som börjar vara inställd på sportlovsmode detta. men Dolonne?
Bra där! Ingången till Dolonne från bilparkeringen....👍
Din tur!

Ursäkta min tröghet, livet som inte innefattar freerides forum kom emellan, men nu e jag tillbaka på kontoret o ordningen således återställd. Frågan vad e detta för lift?

Bilagor

• 2575E8F1-4C63-433D-B492-5B0DDA087996.jpeg
    2575E8F1-4C63-433D-B492-5B0DDA087996.jpeg
    463.9 KB · Besök: 56
Såna spissiga Alper finns det bara på två ställen, och i det här fallet så skulle jag vilja påstå att du står på kammen mellan Mont Brûlé och Tete de la Payanne ovanför Liddes.
Hade nöjt mig med Bruson, men vi gjorde faktiskt Tete de la Payanne-turen denna dagen och tog kortet därifrån. Mycket bra.

Över till livsnjutaren och fredagsdansaren @PisteCarver

Senast ändrad:
Över till livsnjutaren och fredagsdansaren @PisteCarver
Ja ja, veckan efter semestern var minsann ingen livsnjutning, ett hektiskt slavande för brödfödan för att komma ikapp med jobbet igen....😥
Men lite "livsnjutning" blev det ändå igår kväll när jag försiktigt började avsmaka delar av mitt nyinköpta Grappa-sortiment!🥃😋 (varsamt transit-smugglat genom Schweiz...😁)
Och tack och lov så är det ju...?

Och så en bildgåta:
Hur hög är drakryggen som reser sig i bakgrunden och hur lång bort är den från platsen där jag tagit bilden?
1709302707937.png

Är det möjligen Disgrazia vi ser? Formen är ju rätt. I så fall gissar jag att det är ca. 35 km fågelvägen.

Edit: och höjden är ju 3678 möh
Visst är det det mäktiga Monte Disgrazia 3678 möh. 🏔️(y)

Och jag har lurats lite med zoomen, det är faktiskt hela 54 km dit.
Bilden är tagen från Cima Bianca i Bormio.

Men ditt svar är bra nog, och jag lämnar över bildgåtan till dig @KalleBackeus !

Visst är det det mäktiga Monte Disgrazia 3678 möh. 🏔️(y)

Och jag har lurats lite med zoomen, det är faktiskt hela 54 km dit.
Bilden är tagen från Cima Bianca i Bormio.

Men ditt svar är bra nog, och jag lämnar över bildgåtan till dig @KalleBackeus !
Kul att ha med berget från det perspektivet. Jag har ju haft med det på betydligt närmare håll i någon eller ett par gåtor. Disgrazia syns mycket väl från svärföräldrarnas hus (dock västerifrån), och det är högt upp på önskelistan av toppturer.

Tillbaka
Topp