Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det känns väldigt bekant, men man har ju minne som en guldfisk… Jsg chansar på Engelberg-TrübseeVilken lift är vi på väg in till på bilden….??
Visa bilaga 30701
Nope. Rätt bergskedja, men fel land…..Det känns väldigt bekant, men man har ju minne som en guldfisk… Jsg chansar på Engelberg-Trübsee![]()
Naj naj, tyvärr inte….Metro Alpin, Saas-Fee
Fast du är nära rätt land….Naj naj, tyvärr inte….
Hmmm, jag känner igen det, är ganska säker på att jag varit där, men om det inte är Saas-Fee var är det då, någon flygplats?Naj naj, tyvärr inte…
Rätt ort, men fel lift.....!!Kan det vara på väg till Skyway Monte Bianco i Courmayeur..?
Inte åkt skidor där sedan förra årtusendet men jag gissar så ändå.
Precis, vad heter liften....??Det är ju i Courmayeur... men vad hete liften då.
Edit: Snowgod lite snabbare. Ska inte han fika istället?
Är inte det Gondolen som går nere från byn? Hete inte den just Courmayeur? Eller Dolonne som väl är den andra Gondolen, som Emmis nämnar här uppe.Precis, vad heter liften....??
Snowgod gissade på fel lift, så du har chansen....!!
Bra där! Ingången till Dolonne från bilparkeringen....Ja de va courmayour? Jag drog bort det då det inte var i samma land som saas fee. har ju gått den flera gånger, men just nu klarar inte min hjärna, som börjar vara inställd på sportlovsmode detta. men Dolonne?
Ho Ho @Emmis , jag har vaknat till nu! Men helst ingen bild på ett metallskelett tack.Bra där! Ingången till Dolonne från bilparkeringen....
Din tur!
Den där tycker jag mig känna igen ....men var låg den nu då, är det Aravet i La Salle Les Alpes?Ursäkta min tröghet, livet som inte innefattar freerides forum kom emellan, men nu e jag tillbaka på kontoret o ordningen således återställd. Frågan vad e detta för lift?
de var det. Börjar vi ladda upp med hårdrock nu?Den där tycker jag mig känna igen ....men var låg den nu då, är det Aravet i La Salle Les Alpes?
Inte på annat sätt än att denna bild osar hårdrock!de var det. Börjar vi ladda upp med hårdrock nu?
Hade nöjt mig med Bruson, men vi gjorde faktiskt Tete de la Payanne-turen denna dagen och tog kortet därifrån. Mycket bra.Såna spissiga Alper finns det bara på två ställen, och i det här fallet så skulle jag vilja påstå att du står på kammen mellan Mont Brûlé och Tete de la Payanne ovanför Liddes.
Ja ja, veckan efter semestern var minsann ingen livsnjutning, ett hektiskt slavande för brödfödan för att komma ikapp med jobbet igen....Över till livsnjutaren och fredagsdansaren @PisteCarver
Visst är det det mäktiga Monte Disgrazia 3678 möh.Är det möjligen Disgrazia vi ser? Formen är ju rätt. I så fall gissar jag att det är ca. 35 km fågelvägen.
Edit: och höjden är ju 3678 möh
Kul att ha med berget från det perspektivet. Jag har ju haft med det på betydligt närmare håll i någon eller ett par gåtor. Disgrazia syns mycket väl från svärföräldrarnas hus (dock västerifrån), och det är högt upp på önskelistan av toppturer.Visst är det det mäktiga Monte Disgrazia 3678 möh.
Och jag har lurats lite med zoomen, det är faktiskt hela 54 km dit.
Bilden är tagen från Cima Bianca i Bormio.
Men ditt svar är bra nog, och jag lämnar över bildgåtan till dig @KalleBackeus !
Alla skäl att få bjuda på musik är braJag gissar på Hemsedal som säkert är fel men då får jag iaf bjuda på lite fredagsmusik...
Yes. Yes! Vilken jevvla klassiker. En av de bästa låtarna i min mening.Jag gissar på Hemsedal som säkert är fel men då får jag iaf bjuda på lite fredagsmusik...
Bra gissning, men inte rätt topp.Skulle säga på väg upp på Leinenöse
Svaret är "enklare" än så, och ansträngningen för att ta bilden är högst begränsad.Kyrkjobmöse
Nu har du en topp kvar som nås med liftTinden taget kort mot Roni
Ja nu blev det helt rätt! Dessvärre blev det inte av att jag gjorde några mer ordentliga toppturer, så därför en betydligt mer pistnära bild.Totten....
Om rätt så ger jag den vidare till första kvinna som inte har lagt upp någon bild