Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Vad heter liften?
IMG_6432.JPG

Det stora berget ja.... Om jag får ihop det här, verkar berget inte vara så stort som det ser ut.
Mont Charvin 2409 möh?
Ja "det stora" var tänkt som en liten luring. Men den gick du inte på. :giggle: För såvitt jag kunde lista ut när jag var på plats var/är det mycket riktigt Mont Charvin. Berget tronar förvånansvärt högt när man är i La Clusaz och ger helt klart intryck av att vara betydligt högre.

Hur som helst, över till @STORPOTATEN

Ja "det stora" var tänkt som en liten luring. Men den gick du inte på. :giggle: För såvitt jag kunde lista ut när jag var på plats var/är det mycket riktigt Mont Charvin. Berget tronar förvånansvärt högt när man är i La Clusaz och ger helt klart intryck av att vara betydligt högre.

Hur som helst, över till @STORPOTATEN
Verkligen, vid första anblicken såg det snarare ut som en tusing högre. Trodde först du var vid det låglänta området kring Flumet/Praz-Sur-Arly, men det gick ju inte riktigt ihop.
Ska alldeles strax på skidor för första gången i vinter (skandalöst 🙃), så jag släpper iväg bilden till valfri brantåkare.

GD8 Passo Paradiso - Passo Presena?

Ja, den nya (7 eller 8 år gammal) liften heter Presena. Mycket bra, smidig, snabb, och nästan inga andra människor, liksom ni kan se också i bilden. Och det var veckan 9!

Sådana här skyltar behöver vi också i andra ställen. Jag tror över 90 % av skidåkare vågade inte ens komma in i liften. Vi fick göra egna spårar sent till eftermiddagen direkt från liften.

Bilagor

• IMG_20240302_121550.jpg
    IMG_20240302_121550.jpg
    553.1 KB · Besök: 62
Tillbaka
Topp