Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Tyskstöten?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Var är/ligger Tyskstöten?Tyskstöten?
Var är/ligger Tyskstöten?
Det stämmer.Ser ut som Sälenfjällen … med tanke på skoterledens sträckning skulle det kunna vara Granfjällsstöten på väg upp mot Granfjället.![]()
Inte rätt Stöten.Tyskstöten?
Yepp, byn som ligger vid Tysklands högsta berg, Zugspitze, är den Österrikiska byn Ehrwald. En liten by som många svenskar passerar på väg från Munchen till Ischgl, St.Anton mfl Österrikiska skidorter. Over to @PisteCarverEller Erwald är det väl som kameran är riktad mot?
Nej, men ungefär lika högt.Vetta Blesaccia?
Nej, fel land.Jaha. Kan det vara Carosello?
Det förklarar varför det inte ser ut som jag minns CaroselloNej, fel land.![]()
Menar du Schaufelspitze i Stubai?Schaufelspitze?
Nej, men nu börjar det att brännas!Gissar Piz val Gronda i Ischgl
Javisst, Ablittkopf i Kappl med den fina utsikten och skidåkningen, nära men ändå så långt borta från den stora charterturismen.Ablittkopf?
Skidorten heter väl Serfaus-Fiss-Ladis. Inte säker på vilken av de tre byarna vi ser på bilden dock. Gissar Serfaus om det behövs![]()
Då gissar jag på Fiss som försök nummer två!
Edit: Aldrig ens varit i Österrike
Nej, rätt sida om Sveg!Björkliden?
Ni är i fel land fortfarandeHemavan?
Japp! Var där vecka 9 helt utan liftköer men också utan puder tyvärr. Otrolig potential för freeride vid rätt tillfälle. Rekommenderas för den som orkar åka lite längre.Oppdal?
Du var ju i Österrike? Och nu är du i Syd-Tirol i Italien?Otroligt att det var så lugnt uke 9, men i år kanske de flesta norrmännen hade sportlov v8..?
Vad heter restaurangen där jag tog en välförtjänt?
då har du knäckt den första ledtrådenDu var ju i Österrike? Och nu är du i Syd-Tirol i Italien?