Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Klart det duger här.Men allt hetare somrar är mindre kul, veckovis med ganska hög luftfuktighet och 30+ C kan vara ganska ansträngande utan luftkonditionering.
Finns inga intressant orter som ligger högt nog här i närheten (Andermatt har såna trafikproblem att det tyvärr går bort). Davos var ju länge på listan, men lite för stor skattesmäll där. Wallis går helt bort pga skatten, ännu värre än Davos.
Sen skulle jag säga att Graubünden har fler möjligheter för varierat vandrande, turande och även fler tillräckligt intressanta skidområden relativt nära varandra. Centralschweiz fint, men väldigt mycket tvärbranta berg. Och Titlis-bahnen imponerar dessvärre inte på senare år...
Alla rätt! Liften från Laax Murschetg till Crap Sogn Gion och vidare till Crap Masegn. Håller även med om åkningen, rätt ointressant och väldigt sydvänt. Så Crap passar bra. Var inte uppe den här gången, passerade bara förbi.Va!!!
Heter liften Crap sogn gion????
Jäkligt märkligt namn i sånt fall….
Jäklar vad det gick undan!! Snyggt!!St Luc / Chandolin heter det där väl?
Om jag minns rätt fanns det rätt så lätttillgängligt och stor åkning där?
Är väl perfekt med Pomaliftar...Men en jäkla massa långa Pomaliftar/nötknäckarliftar.![]()
Rätt, det är Trilevallen och Stor Anahögen är det man ser längst till höger genom träden. HYottögsfjället är det man ser i mitten. Västerfjället vid Bydalen till vänster.Ah, du firar påsk i Trillevallen!
Då borde högsta toppen vara Stor Anahögen som är jämnhög med Åreskutan (men frågan är om man ser Anaris eller om det är Hottögsfjället som "skymmer" sikten..?)
Vet inte om reglerna förtydligats men utifrån TS borde det vara den som först lägger upp något efter 24 h har gått?Vad är regeln?Om den som lagt upp bild ignorerar tråden >24h så går det vidare till senaste gissare?
![]()
Jo, men det är ju om den som svarat rätt inte lagt upp något. Vi har ju en bild från @Ivo del Scandi att gissa på...Vet inte om reglerna förtydligats men utifrån TS borde det vara den som först lägger upp något efter 24 h har gått?
Jo men har inte frågeställaren svarat om det är rätt/fel inom 24 h så är det väl fritt fram för någon annan att ta över frågerollen. Iaf tolkar jag TS så.Jo, men det är ju om den som svarat rätt inte lagt upp något. Vi har ju en bild från @Ivo del Scandi att gissa på...
nu är vi nära... men bilden är tagen under morgonpromenad (då ligger See i skuggaÄr orten i fråga See?
Precis!Ok annat läge, Kappl?
Kan det vara på E45 strax innan Landquart?Var är bilden tagen? Och för bergsspanare en bonusfråga: vad heter högsta toppen i bilden?
Edit: lite mindre beskuren, kanske hjälper.
Nej, men inte så långt ifrån…Kan det vara på E45 strax innan Landquart?
Ja, på A13/E43 vid Chur! Får också det till Piz Fess (2881 m), men eventuellt skyms själva toppen av en förtopp. Snygg blick där mot Signinamassivet när man kör förbi Chur.Strax utanför Chur då?
Edit: och kan Piz fess vara högsta topp i så fall?
Tror ju på Norge men vet inte var jag ska börja. Så jag säger Remarkables / Double Cone...Dåligt med gissningar här. Som vanligt, chansar man utan att träffa rätt vinner man iallafall en ledtråd.
Så långt bort har jag tyvärr aldrig tagit mig för att åka skidor. Du är på rätt spår i första meningen. Frågan är var man hittar så "råa" och alpliknande toppar...Tror ju på Norge men vet inte var jag ska börja. Så jag säger Remarkables / Double Cone...![]()
Helt rätt! Det gick snabbt!Sofiatinden?
Rent flax!Helt rätt! Det gick snabbt!
Även om det var ganska många år sedan vi gjorde det (som framgår om man tittar på laggen som inte riktigt är "årets modell"), minns jag det fortfarande som ett av de finaste.
Piz Scallotas i Lenzerheide.Rent flax!Tog fram kartan och snubblade på något jag tyckte kunde stämma...
Här stod jag också på en topp, lite mindre slit att ta sig dit.Vad heter toppen?
Visa bilaga 31597
Ledtråd: var lite dålig sikt, men så här ska panoramat åt andra hållet se ut påstår de.
Visa bilaga 31600